Iranian Agriculture News Agency

همراه با تکنولوژی پیشرفته و تغییر استراتژی انجام می شود

سرمایه گذاری داخلی دولت هند، در بخش ماهیگیری در آب های عمیق/ هند برای تحقق بخش ماهیگیری از سرمایه گذاری خارجی کمک می گیرد

هند در نظر دارد تا در بخش ترویج ماهیگیری آب های عمیق سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد؛ همچنین قصد دارد تا برای تحقق بخشیدن پتانسیل کامل این بخش، از سرمایه گذاری خارجی کمک بگیرد ، این در حالی است با این اقدام حدود چهار میلیون ماهیگیر و اعضای خانواده شان حمایت و همچنین سالانه 65000 کرور (1) روپیه (650 میلیارد روپیه) به اقتصاد کمک می شود.

سرمایه گذاری داخلی دولت هند، در بخش ماهیگیری در آب های عمیق/ هند برای تحقق بخش ماهیگیری از سرمایه گذاری خارجی کمک می گیرد

هند در نظر دارد تا در بخش ترویج ماهیگیری آب های عمیق سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد؛ همچنین قصد دارد تا برای تحقق بخشیدن پتانسیل کامل این بخش، از سرمایه گذاری خارجی کمک بگیرد ، این در حالی است با این اقدام حدود چهار میلیون ماهیگیر و اعضای خانواده شان حمایت و همچنین سالانه 65000 کرور (1) روپیه ( 650 میلیارد روپیه) به اقتصاد کمک می شود.

به گزارش ایانا از سایت timesofindia ، نقشه راه به نام " انقلاب آبی "( 'Blue Revolution' ) خوانده می شود، که در بردارنده سیاست های ملی جدید در حوزه شیلات و با تاکید بر بهره برداری پایدار از منابع آبزی دریایی و دیگر منابع است.

برخی از ویژگی های مهم سیاست ملی شیلات 2017، شامل استفاده از فن آوری اطلاعات ( IT ) و فناوری فضایی برای بهبود ظرفیت های جامعه ماهیگیری، تقویت نظارت، کنترل و سیستم های نظارت و بازرسی همراه با معرفی کارت های هوشمند برای ثبت نام ماهیگیران و کشتی های ماهیگیری و آموزش به ماهیگیران برای جلوگیری عبور از خطوط مرزی بین الملی دریایی است.

این در حالی است که وزارت کشاورزی، در تاریخ 28 آوریل، از سیاست جدید آگاه شد و قرار است به جای سیاست 2004 که تا کنون از سوی دولت ایالتی و مرکزی در این بخش انجام می شده، به عنوان خط مشی جدید برای 10 سال آینده اجرایی شد.

این سیاست جدید با تمرکز روی به حداکثر رساندن اندازه ناوگان، همسوسازی با حفاظت تنوع زیستی در پروسه های تولید، گونه های خاص و برنامه های مدیریت مناطق ویژه و اقدمات مکانی و زمانی برای بهره برداری پایدار از منابع در نظر گرفته شده است. همچنین از اهداف سیاست، تشویق به یک رویکرد یکپارچه در مدیریت شیلات ، همراه با ترکیب دانش سنتی با اصول کسب و کار علمی است.

این درحالی است که به طور همزمان، دولت بررسی و ارزیابی های دوره ای از مناطق حفاظت شده دریایی موجود را انجام می دهد ، همچنین دولت برای "ارائه پشتیبانی قانونی" در راستای اطمینان بخشی از حقوق ماهیگیران سنتی و این موضوع که معیشت شان با سیاست های حفاظتی تحت تاثیر قرار نمی گیرد، اقدام می کند.

اگرچه اجازه به قایق های خارجی برای ماهیگیری در منطقه انحصاری اقتصادی کشور مسئله ای قابل بحث است، اما در این باره توجه به "حمایت از فن آوری خارج از کشور" برای توسعه و ظرفیت سازی ماهیگیری در دریای عمیق مطرح شده است.

در نهایت این گزارش به توسعه کارآفرینی، سرمایه گذاری خصوصی، مشارکت عمومی خصوصی و اعمال نفوذ بهتر بر نهادهای امور مالی برای بخش ماهیگیری دریایی اشاره می کند.


ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- کرور: یکایی در سامانه عددیِ هندی است که امروزه در بنگلادش، هند، مالدیو، نپال، پاکستان ، سری‌لانکا و در گذشته درایران به‌کار برده می‌شود. یک کرور هندی برابر است با ۱۰۰ لک یا ۱۰ میلیون .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید