Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت تجاری صنفی بذر و رئیس اتحادیه پخش‌کنندگان بذر ترکیه مطرح کرد:

تجربیات موفق اتحادیه پخش‌کنندگان بذر ترکیه/ همان بذرهای صادراتی به هلند و روسیه را به ایران صادر خواهیم کرد

اتحادیه ملی بذر و نهال ترکیه بیش از شش‌هزار و 200 عضو دارد که در تمام نقاط این کشور پراکنده هستند. این اتحادیه توانسته است ارتباط خوبی را با کشاورزان داشته باشد و مشاوره‌های لازم را به آنها بدهد.

تجربیات موفق اتحادیه پخش‌کنندگان بذر ترکیه/ همان بذرهای صادراتی به هلند و روسیه را به ایران صادر خواهیم کرد

اتحادیه ملی بذر و نهال ترکیه بیش از شش‌هزار و 200 عضو دارد که در تمام نقاط این کشور پراکنده هستند. این اتحادیه توانسته است ارتباط خوبی را با کشاورزان داشته باشد و مشاوره‌های لازم را به آنها بدهد.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس هیأت تجاری صنفی بذر و رئیس اتحادیه پخش‌کنندگان بذر ترکیه امروز در حاشیه نشست مشترک هیأت تجاری - صنفی بذر ترکیه و ایران که در هتل "اسپیناس پالاس" برگزار شد، با بیان اینکه ترکیه جزو 10 کشور برتر جهان در تولید بذر است، گفت: در حال حاضر 70 کشور در جهان تولید بذر را انجام می‌دهند، اما تعداد محدودی از این کشورها توانایی تولید کیفی این نهاده را دارند که ترکیه یکی از آن کشورها است.

مهمت شاهین افزود: اتحادیه ملی بذر و نهال ترکیه بیش از شش‌هزار و 200 عضو دارد که در تمام نقاط این کشور پراکنده هستند. این اتحادیه توانسته است ارتباط خوبی را با کشاورزان داشته باشد و مشاوره‌های لازم را به آنها بدهد.

وی بیان کرد: در این اتحادیه 30 هزار نفر مشغول به کار هستند که از 20 کانال مستقل فعالیت‌های مربوط به تأمین، توزیع و خدمات پس از توزیع را انجام می‌دهند.

شاهین با بیان اینکه سرعت، خلاقیت و مؤثر بودن سرلوحه کار این اتحادیه‌ها است، ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی، شناخت مشکلات، ارائه راهکارها، ایجاد سایت‌های اینترنتی و ساخت اپلیکیشن اقداماتی است که مراکز این اتحادیه برای کشاورزان انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: دولت ترکیه برای بالا بردن رفاه کشاورزان، مدیریت تولید تمام محصولات کشاورزی، عرضه و تنظیم بازار را بر عهده اتحادیه‌ها قرار داده است تا با برنامه‌ریزی درست و کارشناسی‌شده، انبارهای پر از محصولات کشاورزی را برای نسل آینده باقی بگذاریم.

رئیس هیأت تجاری صنفی بذر و رئیس اتحادیه پخش‌کنندگان بذر ترکیه در تشریح اهداف ترکیه در همکاری‌های کشاورزی با ایران یادآور شد: ترکیه فقط به‌دنبال افزایش صادرات بذر به ایران نیست، بلکه استفاده از پتانسیل‌های ایران را برای توسعه همکاری‌های کشاورزی تعریف کرده است.

شاهین تأکید کرد: افزایش تبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار از خواسته‌های ترکیه در همکاری‌های تجاری با ایران است که از این میزان 353 میلیون دلار آن به محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

وی بذر سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی و پنبه را از مهم‌ترین نهاده‌هایی برشمرد که شرکت‌های ایرانی خواستار واردات آن از کشور ترکیه هستند.

شاهین در پاسخ به این پرسش که آیا بذرهای تولیدی کشور ترکیه دارای استانداردهای بین‌المللی هستند، اظهار کرد: بذرهایی که به ایران صادر خواهند شد از تمامی استانداردهای بین‌المللی برخوردار هستند. ترکیه همان بذرهایی را به ایران صادر خواهد کرد که به کشور هلند و روسیه صادر می‌کند.

وی حضور رئیس اداره بذر وزارت کشاورزی ترکیه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان بذر ترکیه و مدیرعامل تولیدکنندگان بذر ترکیه در این هیأت را نشانه‌ای برای علاقه‌مندی بالای شرکت‌های ترکیه‌ای برای همکاری با ایران دانست./

G-960301-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید