Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

حمایت مالی از مؤسسات تحقیقاتی در نوسازی بانک ژن / توسعه و به‌نژادی ژرم پلاسم طی پنج سال آینده

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: چنانچه مؤسسه ای بخواهد برنامه نوسازی بانک ژن را در دستور کار خود قرار دهد، به لحاظ تأمین اعتبار مالی حمایت خواهد شد و در این زمینه هیچ مشکلی نخواهد داشت.

حمایت مالی از مؤسسات تحقیقاتی در نوسازی بانک ژن / توسعه و به‌نژادی ژرم پلاسم طی پنج سال آینده

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از حمایت مالی این سازمان از مؤسسات تحقیقاتی در نوسازی بانک ژن خبر داد.

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در هفتصد و سومین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی اهم برنامه ها و اولویت‌های معاونت ترویج تشریح شد و برنامه پنج ساله نوسازی بانک ژن و مجموعه های تنوع زیستی در مؤسسه های تابعه این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این جلسه با اشاره به اهمیت ذخایر ژنتیکی به عنوان مهم ترین منابع تولید علم و ثروت، ضرورت نوسازی بانک ژن را یادآور شد و افزود: چنانچه مؤسسه ای بخواهد برنامه نوسازی بانک ژن را در دستور کار خود قرار دهد، به لحاظ تأمین اعتبار مالی حمایت خواهد شد و در این زمینه هیچ مشکلی نخواهد داشت.

دکتر اسکندر زند به ضرورت مدرن سازی و شبکه بندی بانک ژن در مؤسسه های تحقیقاتی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مؤسسه های تحقیقاتی باید در زمینه توسعه ژرم پلاسم و به‌نژادی برنامه های پنج ساله خود را در اسرع وقت ارائه دهند.

وی در ادامه به چگونگی اجرای طرح های تحقیقاتی در قالب پروژه - قرارداد پرداخت و از مؤسسه های داوطلب دعوت کرد برای اجرای طرح های خود به صورت پایلوت در این زمینه مشارکت کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان با قدردانی از مؤسساتی که تاکنون در اجرای برنامه های دانش بنیان اقتصاد مقاومتی سازمان اهتمام ورزیده‌اند، به اجرای موفق پروژه "افزایش ضریب خود اتکایی محصولات زراعی مانند گندم، ذرت،جو، دانه های روغنی، حبوبات و سیب زمینی" و "معرفی ارقام و تولید بذور" توسط مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر اشاره کرد و به طور ویژه از رئیس و همکاران این مؤسسه تقدیر کرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید