Iranian Agriculture News Agency

در راستای سلامت محصولات کشاورزی و استفاده مناسب از آفت‌کش‌ها

وزارت کشاورزی اردن کمیته اختصاصی و شش آزمایشگاه آزمایش‌های ایمنی ایجاد کرد/ سلامت اردنی‌ها، اولویت وزارت کشاورزی اردن/ برگشت 8000 تن محصولات صادراتی اردن

وزارت کشاورزی اردن، برنامه ای را به منظور نظارت بر تولید و افزایش آگاهی کشاورزان در مورد استفاده از آفت‌کش‌ها، اعلام کرد.

وزارت کشاورزی اردن کمیته اختصاصی و شش آزمایشگاه آزمایش‌های ایمنی ایجاد کرد/ سلامت اردنی‌ها، اولویت وزارت کشاورزی اردن/ برگشت 8000 تن محصولات صادراتی اردن

وزارت کشاورزی اردن، برنامه ای را به منظور نظارت بر تولید و افزایش آگاهی کشاورزان در مورد استفاده از آفت کش ها ، اعلام کرد.

به گزارش ایانا از سایت jordantimes ، Khaled Hneifat ، وزیر کشاورزی اردن به تازگی اعلام کرد، سلامت اردنی ها ، یعنی کسانی که 75 درصد از محصولات کشاورزی داخلی را مصرف می کنند، از اولویت های این وزارتخانه است.

طی مصاحبه ای با TV's Sixty Minutes ، وزیر بر تعهد این وزارتخانه برای حفظ کیفیت و ایمنی محصولات کشاورزی اردن تاکید کرد.

Hneifat ، اعلام کرد، برنامه این وزارتخانه در زمینه نظارت بر تولید و افزایش آگاهی کشاورزان در استفاده از مقدار مجاز و دوره انقضا آفت کش ها است.

وی گفت : "تولید اردن با "با کیفیت بالا" باید باشد و هدف این وزارتخانه اعمال قوانین مرتبط با استانداردهای بین المللی در زمینه ایمنی و کیفیت است."

وزیر افزود: "استانداردهای محصولات اردن مشابه محصولاتی است که توسط برخی از کشورهای خلیج فارس مصرف می شود، به طوری که ممنوعیتی بر محصولات اردن وجود ندارد، اما باقیمانده آفت کش ها با توجه به استانداردهای جدید بالا است که به دلیل تخطی از استانداردهای جدید اروپا ، منجر به امتناع برخی از دریافت محموله های تحویلی می شود."

به گفته وزیر، سال گذشته، هشت هزار تن تولیدات اردن توسط چندین کشور از جمله امارات متحده عربی، اسپانیا و مصر، برگشت داده شد به طوری که وزیر به آن ها حق می دهد.

وی افزود: "در طول سه سال گذشته، اردن 680 محموله، صادر کرده که به جز پنج کشور ، در دیگر جاها پذیرفته شده است. همچنین وزارتخانه درباره آفت کش ها، آزمایش ها و اقدامات ایمنی به پادشاه اردن، گزارش داده است."

این وزارتخانه همچنین یک کمیته اختصاصی و شش آزمایشگاه با تجهیزات جدید برای انجام آزمایش های ایمنی ایجاد کرده است.

وی گفت:" بسیاری از شیوه های مربوط به آفت کش ها توسط کارگران خارجی از روی ناآگاهی یا برای رسیدن به سود سریع تر، انجام شده است و دولت در حال کاهش تعداد کارگران خارجی و تشویق کارگران داخلی است."/


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید