Iranian Agriculture News Agency

گوشت قرمز و مرغ برای تنظیم بازار ماه رمضان در فروشگاه های زنجیره ای و میادین عرضه می شود

آمادگی شرکت پشتیبانی برای عرضه شبانه روزی گوشت مرغ و قرمز در ماه رمضان

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازار در ماه رمضان خبر داد.

آمادگی شرکت پشتیبانی برای عرضه شبانه روزی گوشت مرغ و قرمز در ماه رمضان
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازار در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایانا، علیرضا ولی در گفت و گویی با صدا و سیما با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد ذخیره سازی شده به صورت عمده درب سردخانه ۵۳۰۰ تومان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده با احتساب هزینه حمل و نقل ۵۷۰۰ تومان است.
وی گفت: گوشت گرم مرغ نیز در میدان بهمن تهران هر کیلو ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر به صورت خرده فروشی به طور میانگین با هزار تومان افزایش در حدود ۷۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: گوشت مرغ منجمد به صورت شبانه روزی در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین و نمایشگاه های طرح ضیافت توزیع می‌شود.
علیرضا ولی درباره قیمت و چگونگی توزیع گوشت قرمز گفت: گوشت قرمز منجمد وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد تولید داخل نیز با قیمت ۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.
وی افزود: از آنجا که ذائقه مصرف کنندگان بیشتر به مصرف گوشت قرمز گرم تمایل دارد، بخشی از واردات به صورت گوشت گرم انجام شده است و در ماه مبارک رمضان به صورت شقه و با قیمت هر کیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و افق توزیع می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت قرمز گرم گوسفندی به صورت بسته بندی نیز در فروشگاه های زنجیره‌ای شهروند و افق با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.
علیرضا ولی افزود: براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، هر کیلوگرم ران گوشت گرم گوسفندی به صورت بسته بندی ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار لاشه گوشت گرم گوسفندی از قزاقستان، قرقیزستان و استرالیا وارد شده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز از تولیدات داخل تامین و کمتر از ۱۰ درصد واردات می‌شود.
ولی گفت: آمادگی داریم در ایام ماه رمضان حتی به صورت شبانه روزی گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز را در سراسر کشور تامین کنیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید