Iranian Agriculture News Agency

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اگروفود اعلام کرد:

200 هزار تن آرد صادر شد/ اعلام جزئیات تدابیر کارگروه تنظیم بازار برای توزیع کالاهای اساسی در ماه رمضان

طی سه ماه گذشته، 200 هزار تن آرد از مازاد تولید گندم جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی صادر شده است.

200 هزار تن آرد صادر شد/ اعلام جزئیات تدابیر کارگروه تنظیم بازار برای توزیع کالاهای اساسی در ماه رمضان

طی سه ماه گذشته، 200 هزار تن آرد از مازاد تولید گندم جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی و با وجود تولید مازاد گندم، طی سه ماه گذشته 200 هزار تن آرد از کشور صادر شده است.

علی‌اکبر مهرفرد با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی ایران به بیش از 30 کشور به‌صورت مستقیم صادر می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی بازارهای جدیدی به روی ایران باز شده که به‌عنوان توافق‌نامه‌های تجاری با روسیه و کشورهای اوراسیا توسعه میابد. همچنین تجارت در زمینه محصولات کشاورزی با کشور عراق، سازماندهی می‌شود.

وی با اشاره به وجود تجربه و تخصص کافی در زمینه کشاورزی داخل کشور افزود: توسعه زنجیره‌های غذایی از تولید تا مصرف از اهداف برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است؛ در حالی که هم‌اکنون تولید محصولات کشاورزی تولیدکنندگان در برخی موارد به‌موقع جذب بازار و مصرف نمی‌شود، اما با توسعه این زنجیره، مشکلات این بخش مرتفع می‌شود.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: طبق رویه‌های هر سال، طرح ضیافت ماه رمضان اجرایی شده و کالاهای اساسی نظیر گوشت، مرغ، روغن، شکر و... به استان‌ها ارسال شده است.

مهرفرد با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در کارگروه تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی در این باره انجام شده است، ادامه داد: این کالاها شامل حدود 20 هزار تن مرغ، 20 هزار تن شکر برای خانوار، 20 هزار تن شکر برای صنعت و 30 هزار تن برنج خارجی در استان‌ها توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: برنج سفید مرغوب خارجی با قیمت هر کیلوگرم سه‌هزار و 700 تومان توزیع می‌شود./

H-960302-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید