Iranian Agriculture News Agency

در ملاقات وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با همتای ارمنی و برگزاری نشست مشترک بررسی شد

آمادگی ارمنستان برای همکاری با ایران برای ورود به بازار این اتحادیه و صادرات محصولات کشاورزی

صبح امروز سه شنبه حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با ایگنادی آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان در محل اقامتگاه دولتی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

آمادگی ارمنستان برای همکاری با ایران برای ورود به بازار این اتحادیه و صادرات محصولات کشاورزی

صبح امروز سه شنبه حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با ایگنادی آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان در محل اقامتگاه دولتی این کشور دیدار و گفتگو . کرد

به گزارش ایانا از سفارت ایران در روسیه، در این ملاقات آراکلیان ضمن شادباش برگزاری موفقیت آمیز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب مجدد روحانی، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همچون گذشته درحوزه های مختلف به صورت حسنه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم های همکاری در این زمینه و فراهم بودن زمینه های حقوقی لازم برای این کار، خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با هدف حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور در حوزه های متعدد همکاری در بخش کشاورزی گردید .

وزیر کشاورزی ارمنستان با اشاره به عضویت این کشور در اتحادیه اورآسیا، آمادگی ارمنستان را برای همکاری با ایران برای ورود به بازار این اتحادیه و صادرات محصولات کشاورزی اعلام کرد. تاکید بر همکاری در زمینه شیلات، دامپروری و فرآوردهای دامی، افزایش همکاری های استانی بین استان های آذربایجان و گیلان با استان های مرزی ارمنستان از دیگر محورهای مذاکرات دو وزیر در اجلاس مشترک کشاورزی دو کشور بود .

حجتی نیز در این دیدار ضمن تبریک متقابل به همتای ارمنی خود به مناسبت برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، از وضعیت همکاری های خوب دو کشور در حوزه های کشاورزی، دامپروری و شیلات ابراز رضایت کرده و بر سطح این همکاری ها و مبادلات بیش از پیش تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در اقلیم خشک جغرافیایی قرار داشته و لازمه کشاورزی در ایران بهره وری از آب، زمین و کشاورزی مدرن است، افزود: با افزایش بهره وری از آب و زمین های زراعی، ایران عمده محصولات استراتژیک خود را تامین کرده و به خودکفایی رسیده است .

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان، آمادگی ایران را برای همکاری در بخش های کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و فراورده های لبنی با ارمنستان اعلام کرد و از آمادگی فعالان اقتصادی ایرانی برای ایجاد صنایع تبدیلی در ارمنستان خبر داد .

در این دیدار که سید کاظم سجادی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان نیز حضور داشت، با ابراز امیدواری از حضور وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در ارمنستان که موجب تحرک بخشیدن به همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی و دامپروری خواهد شد، اعلام کرد: تلاش های دو کشور موجب شکل گیری پنجره جدیدی در روابط گردیده که بدون شک دستاوردهای آن در سال های آینده مشخص خواهد شد .

سفیر کشورمان در این دیدار خواستار تشکیل کار گروه کشاورزی برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شده و با ابراز امیدواری از اینکه تفاهم های منعقده بین دو کشور به صورت عملیاتی فعال گردند، خواستار روان سازی امور اداری و گمرگی برای تسهیل سرمایه گذاری تجار ایرانی درارمنستان گردید .

در پایان این ملاقات و برگزاری نشست مشترک طرفین با امضای یادداشت تفاهم قرنطینه گیاهی و حفظ نباتات بین دو کشور، در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند .

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در راس یک هیات بلندپایه از مسئولین این وزارتخانه برای دیدار با مقام های ارمنستان و گسترش و توسعه همکاری های دو کشور در این حوزه عصر روز دوشنبه وارد ارمنستان شده و از جانب مقام های ارشد وزارت جهاد کشاورزی مورد استقبال قرار گرفتند./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید