Iranian Agriculture News Agency

ایرانی‌ها کد اشتغال می‌گیرند


شهروند| ایرانی‌ها کد اشتغال می‌گیرند و هر کد اشتغال برای افراد صاحب مهارت حرفه‌ای معادل ٤‌سال سابقه کار محسوب می‌شود. این را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید. علی ربیعی توضیح می‌دهد درحال تعیین و کارشناسی برنامه‌ای هستند که بتوانند برای مهارت شغلی افراد کد حرفه‌ای تعریف کنند. او که دریازدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر‌ سال ٩٥ حاضر شده بود، همچنین گفت: با کد اشتغال می‌توانیم اشتغال هر ایرانی را رصد کنیم و با توجه به بزرگی کار، این مهم طی سه‌ماه جواب نمی‌دهد، زیرا همه موارد باید برای آن درنظر گرفته شود.
دیگر راهکارهای
مرسوم کارآفرینی جواب نمی‌دهد
ربیعی با اشاره به این‌که ما مکلف هستیم حداقل سالی ٩٥٥‌هزار شغل ایجاد کنیم تا بتوانیم پاسخی قابل به نیاز جامعه بدهیم، عنوان کرد: راه‌حل‌های مرسوم و معروف دیگر پاسخگوی نیازهای ما نیست، نه این‌که آنها نباید اجرا شوند بلکه ما نیاز به جذب سرمایه، ایجاد محدودیت در واردات، تأمین مالی بنگاه‌های راکد و نیمه‌فعال داریم. به گفته این عضو کابینه، اگر بخواهیم اقتصاد کشور را به نحوی به حرکت درآوریم که این پاسخ عظیم را بدهد، باید ایجاد سریع شغل توسط شرکت‌هایی انجام شود که رشد سریع کارآفرینی را داشته باشند. ربیعی با اشاره به این‌که کارآفرینی راه بی‌بدیل ماست، گفت: شاید بیش از ٤دهه است که درباره کارآفرینی در دنیا گفت‌وگو شده و ما یک‌دهه است که در ایران به این موضوع پرداخته‌ایم.
به گفته او، متولدان دهه ١٣٦٠ در دهه ١٣٨٠ وارد بازار کار شدند که شرایط بازار کار برای آنها مناسب نبود. این جمعیت وارد دانشگاه‌ها شدند که در دهه١٣٩٠ دوسوم آنها وارد بازار کار شدند.
کارآفرینی نهادی باید دنبال شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که امروز درحال گذار از کارآفرینی فردی و سازمانی هستیم و باید کارآفرینی نهادی را دنبال کنیم، گفت: منظور از کارآفرینی نهادی بنیاد‌هایی است که افراد با سهولت بیشتری بتوانند درفضای کارآفرینی حرکت کنند. کارآفرینی نهادی، امروز درحقیقت بهبود فضای کسب‌وکار درکشانه‌های اشتغال کشور در رسته‌های منتخب است. ربیعی در ادامه افزود: ازچندی پیش کارآفرینی نهادی را دنبال کردیم و امیدواریم در ١٠٠روز اول برنامه ما نوشتن بهبود فضای کسب‌وکار در رشته‌های منتخب باشد و با توجه به این‌که هرکدام از رشته‌ها چه ضرورتی برای بهبود فضای کسب‌وکار دارد، دنبال شود و خروجی‌های آن به مصوبات دولت و شورایعالی اشتغال خواهد رسید.
ایجاد یک شغل برای یک خانواده ارزشمندتر از پاشیدن پول
او ایجاد یک شغل برای یک خانواده را بسیار ارزشمند‌تر از پاشیدن پول در درون یک خانواده دانست که بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی را ازبین می‌برد و عنوان کرد: این مسیری است که دنبال می‌کنیم و گزارش ٣‌ماهه و ٦ماهه ارایه خواهیم داد و
ربیعی با بیان این‌که شب سه‌شنبه تا پاسی از شب با کمیسیون بودجه مجلس و فراکسیون اشتغال مجلس نشستی داشتیم و اصول و چارچوب کلی ١,٥‌میلیارد دلار برای اشتغال توانمندساز را با هم تفاهم کردیم، گفت: دیروز کلیات آن درمجلس شورای اسلامی تصویب شد و امیدواریم با فوریت با اجزایی که تفاهم کردیم و پشتیبان ما خواهند بود، برنامه‌هایمان را دنبال کنیم.
به نوآوری نیاز داریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که امروز به نوآوری از جنس یادگیری نیاز داریم، گفت: مدت‌ها بود که ارتباط ما با بازارهای بین‌الملل قطع شده بود و ما نیاز داریم با ارتباطات خود نوآوری از جنس یادگیری را دنبال کنیم. باید درجاهایی که واردات بیشتری وجود دارد، با نوآوری ازجنس یادگیری به تولید داخل بپردازیم. به گفته ربیعی، برندهایی که در داخل کشور بازارهای زیادی دارند، باید به تولید داخل ایران بیایند، همان‌طور که این امر دربخش پوشاک آغاز شده است. این مقام مسئول خبر داد که خوشبختانه امروز دربخش پوشاک به صادرات ساخت ایران رسیدیم. با یک برند بین‌المللی ساخت ایران را آغاز کردیم که ان‌شاءالله برند فارسی و ایرانی آغاز شود. به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دربخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ساخت ایران به عرصه بین‌المللی رفته است. اینها همان نوآوری ازجنس دانش و یادگیری است و دراین مورد به پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید