Iranian Agriculture News Agency

درخواست گل‌فروشی‌ها و کشاورزان بریتانیا

مغازه‌ها از گل‌های وطنی خریداری کنند/ برچسب‌گذاری، راهکاری برای آگاهی از پرورش انواع گل‌ها در بریتانیا

زمانی که در حال جستجوی گل در سوپرمارکت های محلی و یا گل فروشی ها هستید، در مورد این موضوع که چه تعداد از این گل ها در بریتانیا پرورش یافته اند، فکر کرده اید؟

مغازه‌ها از گل‌های وطنی خریداری کنند/ برچسب‌گذاری، راهکاری برای آگاهی از پرورش انواع گل‌ها در بریتانیا

زمانی که در حال جستجوی گل در سوپرمارکت های محلی و یا گل فروشی ها هستید، در مورد این موضوع که چه تعداد از این گل ها در بریتانیا پرورش یافته اند، فکر کرده اید؟

به گزارش ایانا از گاردین، اتحادیه کشاورزان ملی( National Farmers' Union : NFU )، با حمایت تولید کنندگان و گل فروشی ها ، در نظر دارند تا به این مساله رسیدگی کنند. برای این منظور به ارایه "برچسب در مورد منشأ" گل های شاخه بریده در خرده فروشی ها و گل فروشی ها اقدام کرده اند تا عموم مردم قادر به تشخیص بهتر گل های وطنی شوند. با انجام این کار آن ها امیدوارند تا مصرف کنندگان تشویق به خرید گل های محلی و فصلی شوند.

این درحالی است که سوپر مارکت ها بزرگترین محل فروش برای گل های شاخه بریده در انگلستان هستند به طوری که بیش از نیمی از کل فروش را در اختیار دارند و در حالی که برخی فروشندگان از جمله Waitrose دارای برچسب بریتانیا برای گل های خود است، NFU معتقد است که یک نماد جهانی می تواند به تشخیص این موضوع کمک کند.

امی گراهام " Amy Graham " ، مشاور باغداری NFU گفت: "برچسب زدن برای مواد غذایی یک الزام قانونی است و ما فکر می کنیم زمان این کار برای گل های طبیعی نیز رسیده است. چراکه مهم است مردم بدانند کدام یک از گل ها در بریتانیا رشد کرده اند و برچسب زدن همراه با اطلاعات مورد نیاز می تواند راهی برای انتخاب آگاهانه باشد. "

وی افزود: "از اواخردهه 1980 ، ارزش فروش گل های شاخه بریده بریتانیا ثابت بود، این میزان از 79 میلیون پوند در سال 1988 به 82میلیون پوند در سال 2015 افزایش یافت. در عین حال، در این دوره زمانی ، ارزش واردات گل های شاخه بریده از 122 میلیون پوند به 666 میلیون پوند افزایش یافت. این در حالی بود که شرکت های چند ملیتی هلندی کنترل امور را در دست داشتند. به طوری که گل ها یا در گلخانه گسترده در هلند کشت، یا توسط شرکت ها در آفریقا و جنوب امریکا ارسال می شدند.

بر اساس یافته های یک کارگاه آموزشی که به تازگی برای تولید کنندگان و گل فروشی ها برگزار شد، مشخص شد ، NFU در حال تهیه یک طرح عملی است که در هفته گل بریتانانیا منتشرمی کند - و از سوی New Covent Garden Flower Market (از بزرگترین بازار عمده فروشی میوه ها سبزی، و گل در انگلستان) برای اواسط ماه ژوئن هماهنگ شده است .

همچنین انتظار می رود که برچسب زدن جدید، به توسعه ارتباط پرورش دهندگان گل شاخه بریده بریتانیا و گل فروش های بریتانیایی بنیجامد . این حرکت توسط سازمان های تولید کنندگان بریتانیا حمایت شده است که می توان به Flowers از جمله سازمان های بزرگ در بخش گل بریتانیا اشاره کرد که در زمینه پرورش گل و کمپین هایی برای کاهش واردات گل فعالیت دارد.

Great British Florist می گوید: "با استفاده از # grownnotflown ، همه گل ها تازه،به صورت دسته شده قرار می گیرند برخی از گل ها و گیاهان در انگلستان و بسیاری دیگر هم در مزرعه خودمان در هرفوردشایر رشد کرده اند . همچنین می توانیم در زمینه رنگ و نژاد(واریته)، در تمام طول سال ، تصمیم بگیریم که این امر به عرضه و پرورش گل های بریتانیا کمک می کند."

یکی دیگر از نهادهای گل بریتانیا Mairead Curtin است ، که، با شریک تجاری Athena Duncan ، از بنیانگذاران گل فروشی Rebel Rebel در هاکنی، شمال شرق لندن ، در این زمینه فعالیت دارد. اما با وجود فراوانی گل های انگلیسی، برخی از گل ها مانند آفتابگردان و رز از هلند وارد می شود.

با برگزاری مراسم ازدواج در یکشنبه ها ، بازار در صبح های پنجشنبه و جمعه ، خواهان بیشتری دارد ، به طوری که 70 درصد از گل فروش ها ی لندن و جنوب شرق شرکت دارند.

Simon Lycett از NFU ، از گل فروشان ، گفت: "ما باید در زمینه آگاهی دادن به عموم مردم برای خرید گل فصلی، کار کنیم ؛ و پرورش دهدگان گل بریتانیا باید با عوامل محلی و فصلی خرید مواد غذایی ارتباط برقرار کنند . همچنین کیفیت گل و گیاه بریتانیایی دارای ویژگی منحصر به فرد و نادری است که باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید