Iranian Agriculture News Agency

ضیافت شام وزیر کشاورزی ارمنستان به افتخار وزیر جهاد کشاورزی کشورمان

ایران و ارمنستان در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

در جریان مذاکرات وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشاورزی ارمنستان که در ایروان انجام شد، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین سرویس دولتی امنیت غذایی وزارت کشاورزی این کشور و سازمان حفظ نباتات ایران، امضا شد.

ایران و ارمنستان در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

در جریان مذاکرات محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و ایگناتی آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان که در ایروان انجام شد، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین سرویس دولتی امنیت غذایی وزارت کشاورزی این کشور و سازمان حفظ نباتات ایران، امضا شد .

به گزارش ایانا از سفارت ایران در ایروان، در این دیدار که سیدکاظم سجادی سفیر ایران نیز حضور داشت، طرفین پیشنهادهای مطرح برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته را بررسی کردند .

آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان، یادداشت تفاهم امضا شده را فرصتی برای فعالان اقتصادی و شرکت های دو کشور خواند تا با مسیری مشخص تر و سهولت بیشتر به همکاری، تجارت، صادرات و واردات بپردازند .

راه اندازی تولید مشترک در عرصه دامپروری و پرورش گیاه، فعالیت مشترک در منطقه آزاد تجاری و واردات کالاهای نیمه تمام به این منطقه و تبدیل به کالای نهایی و سپس با استفاده از موقعیت ارمنستان، صادرات آن به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا محورهای اصلی یادداشت تفاهم امضا شده است .

حجتی نیز در این دیدار وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه های کشاورزی، دامپروری و شیلات را خوب خواند و تاکید کرد که روند این مناسبات باید بیش از پیش پرشتاب تر شود .

سجادی سفیر ایران نیز در این نشست، مذاکرات برنامه ریزی شده هیات ایرانی را زمینه ای برای تحرک بخشیدن به همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی و دامپروری خواند و گفت که تلاش های دو کشور موجب شکل گیری پنجره جدیدی در روابط شده است و بی شک دستاوردهای آن سال های آینده مشخص خواهد شد .

حجتی که عصر دوشنبه وارد ایروان شد، با کاران کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار و مذاکره خواهد کرد و همچنین در جریان این سفر چهار روزه از چند پروژه در بخش های مختلف کشاورزی و صنایع وابسته دارای استانداردهای روز بازدید خواهد کرد .

تهران و ایروان که روابط بسیار نزدیک سیاسی دارند، از دی ماه سال گذشته پس از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان، مذاکره با سرژ سرکیسیان همتای ارمنستانی و امضای چندین سند همکاری، اجرای برنامه های مختلفی را برای افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح ارزش مبادلات بین دو کشور را در دستور کار دارند .

ضیافت شام وزیر کشاورزی ارمنستان به افتخار وزیر جهاد کشاورزی کشورمان

ایگنادی آراکلیان وزیر کشاورزی ارمنستان به مناسبت سفر حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و هیات همراه ضیافت شامی در محل اقامتگاه دولتی این کشور برگزار کرد .

در این ضیافت وزیر جهاد کشاورزی کشورمان هدایایی از صنایع دستی ایرانی به طرف ارمنی اهدا کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید