Iranian Agriculture News Agency

البرز درکنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی در کشور اول شد


رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با نظارت بر اجرای عملیات برداشت غلات در سال زراعی گذشته، این استان موفق به کسب رتبه اول کشوری در کاهش و کنترل ضایعات برداشت غلات شده است.

امیر بهادر ولی خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این موفقیت به خاطر دستیابی به رقم ریزش 3.2 درصد در زمان برداشت غلات بوده است.
دبیر ستاد برداشت غلات استان البرز اظهار امیدواری کرد که در سال زراعی جاری نیز با ورود کمباین های جدید و همچنین نظارت همه جانبه کارشناسان در سطح ستاد و شهرستان های تابعه استان و پایش مستمر مزارع و معاینه فنی کمباین ها شاهد کاهش بیش از بیش ضایعات برداشت محصول در سطح مزارع البرز باشیم.

**کسب رتبه سوم کشوری در توسعه خاک ورزی حفاظتی
ولی خانی اضافه کرد: همچنین به همت مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در ستاد و شهرستان های استان البرز و با اجرای بیش از 4800 هکتار خاک ورزی حفاظتی در کشت پاییزه سال زراعی 95- 96 استان البرز موفق به کسب رتبه سوم در توسعه خاک ورزی حفاظتی در سطح کشور شد.
وی همچنین به برگزاری 5 کلاس آموزشی در سطح بهره برداران و کشاورزان و 2 کلاس آموزشی برای بهره برداری کارشناسان به منظور آَشنایی با جدیدترین مباحث کشاورزی حفاظتی در سال زراعی جاری اشاره کرد.
استان البرز دارای حدود 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید