Iranian Agriculture News Agency

انتقاد اتحادیه اروپا از سخنان ترامپ در خصوص آلمان

انتقاد اتحادیه اروپا از سخنان ترامپ در خصوص آلمان

ژان کلود یونکر


رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد از سخنان ترامپ در خصوص تجارت با آلمان گفت که رئیس جمهوری آمریکا نباید رویکردی خصمانه و تهاجمی در این خصوص اتخاذ کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مشاور ارشد ترامپ در حوزه مسائل اقتصادی ضمن تایید انتقاد رئیس جمهوری آمریکا از آلمان در حوزه مسائل تجاری، گفت که ترامپ رفتار آلمانی ها در حوزه تجارت را «بسیار بد» خوانده است.

«گری کان» گفت: وی (ترامپ) گفته که آن ها (آلمانی ها) در تجارت بسیار بد هستند، اما وی مشکلی با آلمان ندارد.

وی که این سخنان را در حاشیه برگزاری اجلاس گروه ۷ در ایتالیا عنوان می کرد، گفت که ترامپ این سخن را به «ژان کلاود یونکر»، رئیس کمسیسون اروپا و «دونالد تاسک»، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفته است.

این در حالیست که «شون اسپایسر» در توجیه این سخن ترامپ گفت که رئیس جمهوری آمریکا احترام بسیار زیادی برای آلمان قائل است و تنها شکایت وی از نحوه عملکرد آنها در حوزه تجارت است.

اما نشریه اشپیگل آلمان نیز تعبیر «خیلی بد» را به واژه «شیطان» در آلمانی ترجمه کرده و همین امر منجر به انتقادات و ناراحتی کم سابقه آلمانی ها و اتحادیه اروپا از رئیس جمهوری آمریکا شده است.

یونکر نیز با انتقاد از این سخن ترامپ گفت: این مساله ارتباطی به (خطای) ترجمه ندارد. این درست نیست که رئیس جمهور (آمریکا) زمانی که بر سر مساله ارزش افزوده در تجارت با آلمان سخن می گوید، رویکردی خصمانه اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید