Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل فائو در ژاپن اعلام کرد:

استفاده از رژیم غذایی ژاپن به‌عنوان یک مدل جهانی/ ژاپن دارای کمترین نرخ چاقی در کشورهای توسعه‌یافته است/ Washoku سنت آماده‌سازی غذا بر پایه "احترام به طبیعت" است

دبیرکل فائو به‌تازگی در سفر خود به ژاپن گفت: "ژاپن دارای فرهنگ غذایی بسیار منحصر به فردی است که تا حد زیادی می‌تواند به بهبود تغذیه جهانی کمک کند."

استفاده از رژیم غذایی ژاپن به‌عنوان یک مدل جهانی/ ژاپن دارای کمترین نرخ چاقی در کشورهای توسعه‌یافته است/ Washoku سنت آماده‌سازی غذا بر پایه "احترام به طبیعت" است

دبیر کل فائو به تازگی در سفر خود به ژاپن گفت: "ژاپن دارای فرهنگ غذایی بسیار منحصر به فردی است که تا حد زیادی می تواند به بهبود تغذیه جهانی کمک کند."

به گزارش ایانا از سایت Far Eastern Agriculture ، خوزه گرازیانو داسیلوا گفت: "ژاپن یک مدل جهانی برای رژیم غذایی سالم است. ژاپن در حال حاضر دارای کمترین نرخ چاقی در میان کشورهای توسعه یافته است که این میزان کمتر از چهار درصد است."

گرازیانو دا سیلوا یادآور شد : "فرهنگ غذایی سالم ژاپن شامل میزان زیادی سبزیجات میوه و ماهی است."

وی به Washoku ، اشاره کرد که مجموعه ای جامع از مهارت، دانش و سنت های مربوط به آماده سازی و مصرف مواد غذایی است که به عنوان یک میراث فرهنگی معنوی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. Washoku بر پایه "احترام به طبیعت" است و از مواد تازه، فصلی در دسترس، کم چرب، تشکیل شده که یک رژیم غذایی متعادل را ارایه می دهد .

دبیر کل فائو، این اظهارات را در طول سفر خود به دانشگاه سوفیا توکیو (دیدار دبیر کل فائو با فرماندار گیفو، HAJIME Furut ) مطرح کرد. همچنین وی اشاره کرد که ژاپن می تواند دانش و تجربه اش را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد و در این راه فائو مشتاق به همکاری است چراکه در مسیر ترویج تغذیه سازمان ملل ( United Nations Decade on Nutrition ) است.

برنامه تغذیه سازمان ملل، با هدف رسیدگی به عادات بد غذایی، که با بیماری های غیر واگیر در ارتباط هستند ، انجام می شود- بیماری های غیر واگیر از جمله حملات قلبی سکته مغزی، سرطان و دیابت هستند- که عامل مهم در مرگ زودرس به شمار می روند. این بیماری ها نه تنها در کشورهای با درآمد بالا، بلکه به طور فزاینده ای در بسیاری از نقاط کشورهای در حال توسعه وجود دارد. رژیم غذایی منجر به بیماری هایی از این دست، نه تنها ناسالم، است بلکه بر اساس روش ناپایداری با محیط زیست قرار دارد.

وی گفت: "ژاپن مدلی است که می تواند با سیاست های عمومی موثر و قانونی به ترویج تغذیه مناسب، به ویژه از طریق آموزش به کودکان و کنترل وزن بزرگسالان کمک کند."

این اقدامات، در مسیر تعهدات رهبران جهان در دومین کنفرانس بین المللی تغذیه 2014 و دستور کار توسعه پایدار2030 قرار دارد که با سیاست های ملی و با هدف ریشه کن کردن سوء تغذیه و تبدیل سیستم های مواد غذایی به رژیم غذایی مغذی برای همگان، انجام می شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید