Iranian Agriculture News Agency

در دیدار سفیر جدید پرتغال با رئیس و مدیران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأکید شد:

توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی کشاورزی ایران و پرتغال

سفیر جدید پرتغال در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواستار گسترش همکاری های فنی، علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی این کشور با ایران شد.

توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی کشاورزی ایران و پرتغال
سفیر جدید پرتغال در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواستار گسترش همکاری های فنی، علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی این کشور با ایران شد.
به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسکندر زند در این دیدار ضمن خیر مقدم به سفیر پرتغال، علاقه مندی سازمان و وزارت جهاد کشاورزی را برای برقراری روابط دوستانه و تخصصی در حوزه های تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: دو کشور با چالش های مشترک کشاورزی و اقلیمی بسیاری مواجه هستند و این مشترکات می تواند عامل اصلی در توسعه روابط علمی و دانش محور باشد .

سفیر پرتغال نیز در این دیدار ضمن قدردانی از این ملاقات و میزبانی صمیمانه طرف ایرانی، خواستار گسترش رابطه بخش کشاورزی پرتغال با بخش کشاورزی ایران در زمینه های فنی، علمی و تحقیقاتی شد.

ژوائو کورته - رآل با اشاره به رایزنی های صورت گرفته پیش از سفر به ایران با وزیر کشاورزی آن کشور، آمادگی پرتغال را در همکاری های فی مابین در کلیه زمینه های مرتبط با کشاورزی خواستار شد .

در این نشست همکاری های دوجانبه بویژه در حوزه امور دام و دامپروری و نیز بهداشت دام مورد تأکید قرار گرفت و سفیر پرتغال موافقتنامه‌ای را در خصوص سلامت دام و دامپزشکی ارائه کرد که از سوی وزارت کشاورزی این کشور به منظور بررسی طرف ایرانی آماده شده بود .

مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و روابط بین الملل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست با بیان توانمندی ها، امکانات و تجهیزات فناورانه و دانش بنیان این سازمان را تشریح کرد و افزود: در پاییز 2015 وزیر مشاور در امور غذا و کشاورزی پرتغال در رأس هیاتی از ایران بازدید کرد و تفاهم نامه همکاری توسط وی و دکتر زند به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی امضاء شد.

مظفری یادآور شد: در پی گیری های بعدی نیز برای اجرای این تفاهم نامه، زمینه های همکاری مشترک مشخص شد که شامل حوزه آب و بهره وری آن، تغییرات آب و هوا، اصلاح نباتات و تولید بذر، تولید و توسعه کشت زیتون، بهداشت دام، دامپروری و زیست فناوری کشاورزی بود.

در پایان این نشست سفیر پرتغال به منظور آشنایی مسئولان ایرانی با توانمندی های این کشور در حوزه کشاورزی و گسترش روابط دوجانبه، به طور رسمی دعوت وزیر کشاورزی کشور خود را از محمود حجتی وزیرجهاد کشاورزی و زند برای سفر به آن کشور ارائه کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید