Iranian Agriculture News Agency

در راستای برخورد با بحران رو به افزایش آب در ایران و با معرفی سیستم بین‌المللی مدیریت پسماند آب

تفاهم‌نامه پروژه مدیریت کود در مزارع شیری ایران منعقد شد/ مزرعه چالتاسیان، با کمک تیم کشاورزی نستله، الگوی سایر مزارع کشاورزی و شیری در سراسر ایران می شود

شرکت نستله ایران و مزرعه چالتاسیان، امروز طی آیینی در یکی از بزرگ‌ترین مزارع کشاورزی و دامداری شیری در ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه پروژه مدیریت کود در مزارع شیری ایران منعقد شد/ مزرعه چالتاسیان، با کمک تیم کشاورزی نستله، الگوی سایر مزارع کشاورزی و شیری در سراسر ایران می شود

شرکت نستله ایران و مزرعه چالتاسیان، امروز طی آیینی در یکی از بزرگ‌ترین مزارع کشاورزی و دامداری شیری در ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در این آیین جوزپه کارلا، مدیرعامل شرکت نستله ایران و شهریار صفاری، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مالک مزرعه چالتاسیان، در راستای برخورد با بحران رو به افزایش آب در ایران، با معرفی سیستم بین‌المللی مدیریت پسماند آب، تعهدات متقابل شان به صنعت کشاورزی و فرآورده‌های لبنی ایران را مستحکم کردند.

با عقد این قرارداد، که در دفتر مرکزی نستله ایران در تهران برگزار شد، مزرعه چالتاسیان با کمک تیم کشاورزی نستله، همکاری موسسه دامداری نستله ( Dairy Farming Institute ) در جمهوری خلق چین و تحت نظارت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به الگویی برای سایر مزارع کشاورزی و شیری در سراسر جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد.

امضای این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده تعهدات شرکت نستله ایران و مزرعه چالتاسیان در جهت برخورد با بحران رو به رشد آب در ایران است.

این طرح به‌عنوان بخشی از پروژه رایز ( RISE )، در راستای ایجاد ارزش مشترک در جوامعی که نستله در آن ها فعالیت دارد، علاوه بر کاهش بحران آب در ۲ منطقه مشخص کشور، به بازیافت پسماند آب مزارع بزرگ شیری و کاهش حجم آب مصرفی در مزارع کشاورزی کمک خواهد کرد.

تیم خدمات کشاورزی شرکت نستله ایران با توجه به تجارب دیرینه‌اش در جهان، با همکاری موسسه دامداری نستله ( DFI ) و با هدف حمایت از اجرای صحیح مدیریت پسماند آب در مزارع بزرگ شیری چالتاسیان، دانش علمی موردنیاز این پروژه را فراهم خواهند کرد.

پسماندهای تصفیه‌شده در طول سال ۱۳۹۶ خورشیدی برای آبیاری و بارورسازی مزرعه مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مزارع شیری و کشاورزی چالتاسیان، به‌عنوان نخستین الگوی اجرایی، تحت نظارت و ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت و در صورت حصول نتایج مطلوب، با دستور مقامات اجرایی، این طرح به بهره‌برداری سراسری خواهد رسید.

فیصل هارون، مدیر کارخانه شرکت نستله ایران در قزوین و سرپرست خدمات کشاورزی شرکت نستله ایران، درباره این پروژه چنین می‌گوید: «ما در نستله، همواره به ایجاد ارزش مشترک در گستره جغرافیایی فعالیت‌های خود، متعهد هستیم. ازاین‌رو هم‌راستایی این همکاری با تعهدات جهانی شرکت، مایه افتخار است. این طرح نه‌تنها به کاهش میزان آب مصرفی در ایران کمک خواهد کرد، بلکه با شکل‌گیری فعالیت‌های کشاورزی پایدار، در تحقق هدف نستله برای رسیدن به آینده‌ای سالم‌تر نیز بسیار مؤثر خواهد بود».

شهریار صفاری، مالک مزارع چالتاسیان در رابطه با این همکاری اظهار کرد: «همکاری با شرکت نستله ایران در این پروژه برای ما بسیار افتخارآمیز و آموزنده بوده است. دانش و تجربه عمیق این شرکت در شیوه‌های کشاورزی پایدار برای تمامی اعضای مزارع چالتاسیان فوق‌العاده گران‌بها است. زیرا حمایت‌های همیشگی تیم خدمات کشاورزی شرکت نستله ایران برای ما به‌منزله آموزش‌های عملی و کاربردی مداوم بوده است ».

از جمله دیگر مزایای این پروژه، بهینه‌سازی پیش‌بینی و‌ برنامه‌ریزی‌های مالی برای آن دسته از مزارع کشاورزی وابسته به واردات کود‌های شیمیایی و همچنین مزارع بزرگ شیری خواهد بود که با فروش پسماند‌های آبی تصفیه شده خود کسب درآمد می‌کنند. لذا می‌توان بیان داشت که این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای طرفین همراه با پایداری و سوددهی نیز باشد.

جوزپه کارلا، مدیرعامل نستله ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: «این طرح ضمن تقویت ۲۱ تعهد نستله ایران در جمهوری اسلامی ایران، همگام با پروژه‌های ایجاد ارزش مشترک نستله در جهان است.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید