Iranian Agriculture News Agency

شتاب تحقیقات در کانادا برای کمک به بخش کشاورزی

حمایت تحقیقات از فناوری‌های پاک و شیوه‌های پایدار در بخش کشاورزی کانادا/ 20 پروژه تحقیقاتی کانادا برای در اختیار گرفتن رهبری جهان در زمینه توسعه و استفاده از فناوری‌های پاک و شیوه‌های کشاورزی پایدار

وزیر کشاورزی و مواد غذایی، لورنس مکاولی، به همراه وزیر زیرساخت و جوامع و عضو پارلمان Edmonton Mill Wood، Amarjeet Sohi و عضو پارلمان مرکز ادمونتون (Edmonton Centre ،(Randy Boissonnault، چندی پیش اعلام کردند که قرار است 20 پروژه تحقیقاتی جدید در سراسر کانادا به بخش کشاورزی کمک کند تا این بخش بتواند به یک رهبر جهان در زمینه توسعه و استفاده از فناوری‌های پاک و شیوه‌های کشاورزی پایدار تبدیل شود.

حمایت تحقیقات از فناوری‌های پاک و شیوه‌های پایدار در بخش کشاورزی کانادا/ 20 پروژه تحقیقاتی کانادا برای در اختیار گرفتن رهبری جهان در زمینه توسعه و استفاده از فناوری‌های پاک و شیوه‌های کشاورزی پایدار

وزیر کشاورزی و مواد غذایی، لورنس مکاولی، به همراه وزیر زیرساخت و جوامع و عضو پارلمان Edmonton Mill Wood ، Amarjeet Sohi و عضو پارلمان مرکز ادمونتون ( Edmonton Centre Randy Boissonnault ، چندی پیش اعلام کردند که قرار است 20 پروژه تحقیقاتی جدید در سراسر کانادا به بخش کشاورزی کمک کند تا این بخش بتواند به یک رهبر جهان در زمینه توسعه و استفاده از فناوری‌های پاک و شیوه‌های کشاورزی پایدار تبدیل شود.

به گزارش ایانا از وبسایت کانادا، کشاورزان از اهمیت حفظ زمین، آب و هوای سالم برای حفظ مزارع و معیشت خود ، همچنین برای انتقال مزرعه از یک نسل به نسل دیگر آگاه هستند. فعالیت های کشاورزی پایدار به آن ها اجازه رشد بیشتر و حفظ محیط زیست ر ا می دهد.

بر اساس این گزارش پروژه های تحقیقاتی جدید، از برنامه پنج ساله ( (2016-2021 گازهای گلخانه ای کشاورزی ( Agricultural Greenhouse Gases Program (AGGP) ) با کمک مالی 27 میلیون دلاری حمایت می کند و با ارایه فناوری ها، شیوه ها و فرآیندهای جدید، می تواند به بخش کشاورزی و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، بهبود حفاظت آب و خاک کمک کند.

لورنس مکاولی گفت: "کشاورزان حافظان زمین و محیط زیست هستند. این سرمایه گذاری بخشی از تعهد دولت برای مقابله با تغییرات آب و هوا است و همچنین حصول اطمینان از این که بخش کشاورزی از توسعه فن آوری پاک و فرآیندهای پایدار استفاده می کند."

کاترین مک کنا ،وزیر محیط زیست و تغییر آب و هوا ، گفت: "کشاورزان کانادایی در حال حاضر از نوآوری برای کاهش اثرات زیست محیطی بهره می برند. این در حالی است که این پروژه های تحقیقاتی جدید ، راه حل های مقرون به صرفه و عملی تری را برای تغذیه پایدار در سطح جهان ارایه می دهد."

آمارجیت سوهی، وزیر زیرساخت و جامعه گفت: "برنامه گازهای گلخانه ای کشاورزی AGGP) ) نشان از سرمایه گذاری قابل توجه دولت در زمینه تغییرات آب و هوایی است درحالی که به کشاورزان کانادایی امکان دسترسی به جدیدترین تکنولوژی و تخصص ها را برای کمک به کاهش انتشار کربن فراهم می کند."

Randy Boissonnault ، سیاستمدار کانادایی و عضو مرکز ادمونتون در مجلس عوام کانادا گفت: " همچنین سرمایه گذاری جدید با دانشگاه آلبرتا، به عنوان بخشی از تعهد دولت برای کشاورزی پایدار است. تحقیقات جدید در دانشگاه آلبرتا به کشاورزان ما کمک خواهد کرد تا برای حفاظت از زمین، هوا و منابع آب اقدام کنند. "

این درحالی است که چندی پیش وزیر مکاولی در دانشگاه آلبرتا در ادمونتون، از سرمایه گذاری 3.7 میلیون دلاری برای سه پروژه در راستای شناسایی رد پای زیست محیطی محصولات مختلف، غلات، سیستم های چرای گاو و کمربند سبز خبر داد.

همچنین Lorne Babiuk ، معاون (تحقیقات) دانشگاه آلبرتا گفت: "با سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات زمین، دام، و مدیریت محصول به AGGP کمک می کند تا کشاورزان از دسترسی به تخصص و دانش برای بهبود بهره وری شان مطمئن باشند. این کمک های مالی به کانادا کمک خواهد کرد تادر رسیدن به اهداف اش در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای ، تقویت بهره وری بخش کشاورزی و مواد غذایی و حمایت از یک بخش کلیدی اشتغالزا در اقتصاد کانادا ، محقق شود. "

گفتنی است AGGP چهار حوزه از اولویت های پژوهشی را پوشش می دهد، که شامل سیستم های دام، سیستم های کشت، بهره وری مصرف آب کشاورزی و جنگل زراعی( agro-forestry ) است.

سرمایه گذاری AGGP برای ادامه حمایت از کار اتحادیه تحقیقات جهانی در زمینه گازهای گلخانه ای کشاورزی( Global Research Alliance on Agricultural Greenhouse Gases )، است به طوری که توسط این اتحادیه ، 47 کشور جهان روش هایی را برای رشد بیشتر مواد غذایی بدون انتشار گازهای گلخانه ای ارایه می دهند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید