Iranian Agriculture News Agency

در ایالات متحده امریکا

کشاورزان برای انطباق با تغییرات آب و هوا تلاش می‌کنند/ خشکسالی 2012 هفتمین فاجعه طبیعی و پرهزینه‌ترین بود

کشاورزان ایالات متحده در حال تجهیز خود به روش‌هایی برای مقابله با تغییر اقلیم و آب و هوا هستند.

کشاورزان برای انطباق با تغییرات آب و هوا تلاش می‌کنند/ خشکسالی 2012 هفتمین فاجعه طبیعی و پرهزینه‌ترین بود

کشاورزان ایالات متحده در حال تجهیز خود به روش هایی برای مقابله با تغییر اقلیم و آب و هوا هستند.

به گزارش ایانا از سایت وال استریت ژورنال، موج شدید گرما، خشکسالی و سیل به بازده نامنظم محصول در کالیفرنیا، میشیگان، ایلینوی، جورجیا کارولینای جنوبی، فلوریدا و دیگر ایالت های کشاورزی کمک کرده است. این در حالی است که انتظار می رود این روند ادامه یابد. کشاورزان بزرگ و کوچک در حال سرمایه گذاری روی روش هایی برای حفظ آب (رطوبت) خاک مزارع شان، گیاهان زراعی با باروری سریع و آبیاری موثرتر هستند.

Pat O'Toole ، دامدار از ایالت وامینگ، می گوید: "ما با خشکسالی و کمبو آب مواجه هستیم." وی از پمپ خورشیدی قابل حمل برای بازیابی آب های زیرزمینی برای شش هزار گوسفند ویک هزار گاو استفاده می کند.

در سال 2012، با موج گرما و و خشکسالی بی سابقه ، پرورش دهندگان در 22 ایالت دچار آسیب شدند. آسیب مذکور بدترین فاجعه کشاورزی از سال 1988 بود . میزان آسیب حدود 31.8 میلیارد دلار برآورد شد، به طوری که با توجه به درجه بندی مدارک دولت فدرال در 1980 ، خشکسالی 2012 هفتمین فاجعه طبیعی و از جمله پر هزینه ترین بود.

همچنین به تازگی، خشکسالی طولانی پس از سیل در کالیفرنیا باعث آسیب به کشاورزان شده است، این در حالی است که در سراسر غرب میانه، جنوب شرقی و بخش هایی از نیوانگلند، تولید کنندگان سیب، توت، هلو، شربت افرا (1)و سایر محصولات زراعی با نوسانات دمای هوا مبارزه کرده اند.

دو سوم از پنج هزار کشاورز شرکت کننده در نظر سنجی 2013 ، که گزارش آن از سوی دانشگاه پردو اعلام شد، گفتند آنها باور دارند که آب و هوا در حال تغییر است، و بیش از نیمی گفتند آن ها نیاز به برداشتن گام هایی برای حفاظت از زمین های خود دارند.

ارنی شی، رئیس Solutions From the Land ، نهاد سه ساله غیر اتفاعی ، در زمینه ترویج تکنیک های مدیریت زمین برای مقابله با تغییرات آب و هوایی ، می گوید: "کشاورزان آسیب دیده به طور فزاینده ای نگران هستند. آن ها به او گفته اند این عوامل به کسب و کار آن ها ضربه وارد کرده و بسیاری از دارایی شان از دست رفته است."

فرد یودر، یک کشاورز Plain City ،از اوهایو، می گوید: "من خوش شانس بودم، چراکه تنها نیمی از ذرت، سویا و گندم خود را در سال 2012 از دست دادم ، من از روش های بدون شخم و روش های باستانی (روش های قدیمی ای که کشاورزان به کار می بردند) استفاده کردم . همچنین به جای از بین بردن بقایای برداشت محصولات ، به قراردادن ساقه و ریشه ها در زمین برای حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش و خشکسالی اقدام کردم."

به گفته Yoder ، رئیس اتحادیه کشاورزی هوشمند مبتنی بر آب و هو ا امریکای شمالی، گروهی از تولید کنندگان که بر روی برنامه ریزی و روش ها در زمینه تغییرات آب و هوایی کار می کنند به این نتیجه رسیده اند که این روش ها به طور عمده برای بقای بیشتر محصولات و تلفات کمتر کاربرد دارد.

شخم نزدن زمین، یکی از تکنیک ها است که کشاورزان می توانند برای بهبود سلامت خاک مزارع خود استفاده کنند. روش دیگر کاشت گیاهان پوششی مانند حبوبات و علف به عنوان راهکاری برای حفظ رطوبت خاک در برابر خشکسالی است.

با توجه به گزارش انجمن چغندر قند امریکا ، کشاورزان در مورد کمبود آب در آینده نگران هستند. سال گذشته پس از یک دوره خشکسالی و پس از یک سیل در غرب میانه ، کشاورزان چغندر قند در حال نصب سیستم های زهکشی برای رساندن آب اضافی به محصولات خود هستند.

پرورش دهندگان همچنین در تلاش هستند تا از گیاهانی که دارای زمان رشد کوتاه تری برخوردارند ، بهره ببرند ، چرا که با زمان طولانی برای رشد، محصولات زراعی نسبت به تغییر آب و هوایی آسیب پذیرتر می شوند.

به گفته کارشناسان باغبانی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، پرورش دهندگان تجاری در حال کار بر روی نوعی فلفل هستند که می تواند پیش از رسیدن گرمای ژوئیه و اوت ، بالغ شود، برخی از کشاورزان با استفاده از سیستم GPS و سیستم های ماهواره ای برای بذر پاشی مزارع خود به عنوان راهکاری سریع تر و دقیق تر بهره می برند.

Greg Page ، مدیر اجرایی سابق کارگیل ( Cargill Inc. )، غول غذایی واقع در مینیاپولیس مینه سوتا می گوید: "هنگامی که شما آب و هوای خوب دارید باید عملیات را در یک زمان سریع به سرانجام برسانید. همچنین تعداد روز هایی را که به برداشت محصول اختصاص دارد باید تا حد امکان کاهش داد."

نوسانات دما نگرانی هایی را به دنبال دارد. بنابراین دانشمندان در حال مطالعه راه هایی برای مبارزه با گرمای بیش از حد هستند که درختان میوه بتوانند زودتر جوانه بزنند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان در حال آزمایش یک سیستم خنک کننده مه ( misting system ) هستند که می تواند به حفظ میوه و خواب بذر درختان برای یک یا دو هفته بعد از رسیدن گرما کمک کند.

جیمز فلور، استاد بازنشسته دانشگاه ایالتی میشیگان، می گوید: " آزمایش ها نشان داد که سیستم خنک کننده مه به تولید کنندگان سیب در غرب میانه برای محافظت از میوه هایشان پس از سرما در سال 2013 ، کمک کرد.

این درحالی است که محققان دیگر در حال ترویج محصولاتی هستند که در برابر تغییرات آب و هوایی و آفات مقاوم تر باشند و با در نظر گرفتن بیشترین مقاومت دربرابر درجه حرارت بالا انجام می شود. همچنین این اقدام ها برای ارایه یک رقم جدید به بازار ، ممکن است دهه ها به طول بینجامد ، درحالی که آهنگ تغییرات آب وهوایی بسیار سریع تر روی می دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- یکی از سنت‌های کانادایی و همچنین آمریکایی که از بومیان اولیه به یادگار مانده وآن گرفتن شیره درخت افرا (Sirop d'érable) یا (Maple syrup) در اواخر زمستان کانادا (مارس) است. بعد از فصل سرما که درختان کم کم قادر به تولید مجدد غذا می‌شوند، شیره‌ای که در فصل سرما مورد استفاده درخت قرار نگرفته طی فرآیندهایی (سنتی و مدرن) جمع آوری می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید