Iranian Agriculture News Agency

نخستین کنفرانس جهانی حفاظت از آب و خاک در جهان در حال تغییر، برگزار می‌شود

اتحاد سازمان‌های علمی جهان برای حفاظت آب و خاک

برای اولین بار همه سازمان‌های علمی جهان که به دنبال استفاده عاقلانه و پایدار ، مدیریت صحیح و حفاظت از منابع اصلی طبیعی یعنی آب و خاک هستند. این سازمان‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از برگزاری یک کنفرانس مشترک در این رابطه، حمایت مالی و فکری به‌عمل آورند.

اتحاد سازمان‌های علمی جهان برای حفاظت آب و خاک

برای اولین بار همه سازمان‌های علمی جهان که به دنبال استفاده عاقلانه و پایدار ، مدیریت صحیح و حفاظت از منابع اصلی طبیعی یعنی آب و خاک هستند. این سازمان‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از برگزاری یک کنفرانس مشترک در این رابطه، حمایت مالی و فکری به‌عمل آورند.

به گزارش ایانا اولین کنفرانس جهانی حفظ آب و خاک در جهان در حال تغییر ( CONSOWA )، ماه آینده (میلادی) در اسپانیا برگزار می‌شود. این کنفرانس به لحاظ مشارکت همه نهادهای بین‌المللی مهم فعال در حوزه حفظ منابع آب و خاک در نوع خود بی سابقه است. برگزار کنندگان این کنفرانس اهداف خود را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

-تحلیل و بررسی موقعیت حال و پیش بینی شرایط آینده حفاظت از منابع آب و خاک در سطح جهان با توجه به شرایط متغیر جهانی از جمله رشد جمعیت و توسعه یافتگی، تغییر در کاربری و مدیریت اراضی و تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی. این شرایط با در نظر گرفتن رابطه نزدیک و اساسی استفاده و مدیریت منابع محدود آب و خاک با تغییرات اقلیمی کنونی و آینده، فجایع طبیعی و تهیه آب و غذا برای جمعیت روزافزون جهان، به بحث و تبادل نظر گذارده خواهد شد.

-ارتقای همکاری‌ها و حتی ادغام کامل فعالیت‌های نهادهای علمی مهم بین‌المللی فعال در تحقیقات حفاظت از آب و خاک تا به نحو کارآمدتری به اهداف خود در حوزه مطالعاتی و فعالیت‌های بین‌المللی برسند.

موضوعات اصلی که باید در این کنفرانس مد نظر قرار گیرد، تحقیقات، قوانین و فعالیت‌های لازم در جهت جلوگیری از نابودی منابع آب و خاک در آینده، اجتناب از اثرات منفی چنین تخریب‌هایی بر روی تغییرات اقلیمی، تولید پایدار مواد غذایی و منابع آب و آسیب‌های زیست محیطی هستند. این مسائل با توجه به کمبود حمایت و منابع مالی کافی برای مطالعات هدفمند بین رشته‌ای و فقدان مقررات مناسب باید مورد بحث قرار گیرد؛ ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که مشکلات جهانی و محلی ناشی از تخریب آب و خاک و پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی آن بر روی جمعیت جهان رو به فزونی است.

پروفسور لیدفونسو پلا سنتیس، دبیر این کنفرانس می‌گوید: فکر برگزاری این نشست مشترک پس از این مطرح شد که ما به عنوان بنیانگذار یا سازمان ‌دهنده کنفرانس‌های مرتبط دیگر و با مسئولیت‌های مستمر و متفاوت در چندین سازمان مرتبط، تصمیم گرفتیم تا برای مشارکت نزدیک‌تر و افزایش کارایی سازمان‌های مربوطه، برای برگزاری این کنفرانس فراخوان بدهیم. بسیاری از همکاران، در سازمان‌های مختلف بین‌المللی فعال در زمینه حفاظت از منابع آب و خاک، بلافاصله دعوت ما را پذیرفتند.

ما در این کنفرانس قصد داریم همزمان با برگزاری نشست‌های علمی، به منظور هماهنگ کردن فعالیت‌های سازمان‌های مختلف در سطح جهانی، تبادل نظر و مباحثات مختلفی درباره راهکارهای آینده برای حفاظت موثرتر از آب و خاک داشته باشیم.

این کنفرانس با مشارکت نهادهایی همچون سازمان بین‌المللی حفاظت از خاک ( ISCO )، انجمن علوم خاک اسپانیا ( SECS )، اتحادیه بین‌المللی علوم خاک، انجمن حفاظت از آب و خاک ( waswac ) و دانشگاه لیدای اسپانیا در تاریخ 12 تا 16 ژوئن سال جاری(22 تا26 خرداد ماه) در شهر لیدا یکی از شهرهای کوچک ایالت کاتالونیا در اسپانیا برگزار می‌شود./


ترجمه: محسن حدادی

L-960307-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید