Iranian Agriculture News Agency

جلوی خروج پرونده‌دارهای شهرداری از ایران را بگیرید


شهروند| روزهای آخر شورای چهارم شهرتهران هم حاشیه‌های خود را دارد؛ از استعفای مدیران شهرداری تهران تا کناره‌گیری مهدی چمران ازشورای پنجم خبرهایی است که تأیید و تکذیب‌های آن از روزهای گذشته تا همین حالا از دوساختمان هم‌جوار خیابان بهشت شنیده می‌شود.
نخستین‌بار هفته گذشته احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورا در نخستین جلسه شورای شهر تهران بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره ترک مسئولیت برخی مدیران شهرداری حرف زد. او از این نگرانی گفت که دریکی، دوماه آینده سایر پست‌های شهرداری تهران با استعفای مدیران خالی شود. اگرچه بعدتر مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران حرف‌های او را تکذیب کرد و گفت که تنها یکی ازمدیران به دلیل بیماری فرزندش از ایران رفته است. ناصر امانی، معاون شهردار تهران هم تقریبا همین حرف‌ها را مطرح کرد. با وجود این، احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران دوباره همان نگرانی‌ها را به شکل دیگری تکرار کرده است: «درشرایطی که مسئولان مدیریت شهرداری تهران این موضوع را تکذیب می‌کنند، دیگر کار بیشتری از دست ما برنمی‌آید و همان‌طور که گفتم، اگر این شنیده‌ها واقعیت داشته باشد، چمران باید جواب دهد.» او به ماجرای استعفای عیسی شریفی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران اشاره کرد: «بهتر بود ایشان که وظیفه مهمی درشهرداری داشت، می‌ماند و مسئولیت را تحویل معاون بعدی می‌داد. این روال کار است و من رسما به رئیس شورای شهر تهران، دراین زمینه تذکر دادم، اما او رد کرد.» رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهرتهران هم در این‌باره گفت که هم شایعات را شنیده و هم تکذیب معاونان شهردار را: «جز یک نفر، بقیه اعلام کرده‌اند که همه مسئولیت خود را تحویل خواهند داد و اگر جز این باشد، شهردار باید پاسخگو باشد. ما درشورای شهر فقط تذکر دادیم. دستگاه قضا باید افراد دارای پرونده را رصد کند و نگذارد از کشور خارج شوند.» البته باز هم جعفر تشکری‌هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران این موضوع را تکذیب کرده است: «با عزمی جزم تا دقیقه آخر خادم شهروندان و همکاران‌مان خواهیم بود. خدمت به مردم و همکاران عزیز درمجموعه شهرداری تهران حزب و جناح خاصی نمی‌شناسد و تاریخ ندارد، لذا مطابق برنامه‌های مصوب سالانه درخصوص امورات شهرداری پیگیری و اقدام می‌شود.»
ازطرف دیگر، در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری مهدی چمران از شورای شهر به راه افتاده است. به ‌هرحال «لیست امید» نه‌تنها درتهران بلکه درکلانشهرهای دیگری مانند مشهد، اصفهان یا کرمان هم توانست موفقیت زیادی کسب کند. حالا درترکیب جدید لیست ٢١نفره دوره پنجم شورای شهر تهران هیچ‌یک از اصولگرایان جایی ندارند و مهدی چمران و علیرضا دبیر هم با رتبه ٢٢ و ٢٣ به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شده‌اند. شایعه انتخاب محسن‌ هاشمی یا مرتضی الویری به‌عنوان شهردار بعدی تهران ازمیان لیست ٢١نفره هم البته ازهمان روزهای اول مطرح شد، درحالی که اگر هرکدام از این افراد استعفا دهند، اصولگرایانی که در رتبه‌های بعدی قرار دارند، وارد لیست ٢١نفره خواهند شد. با تمام این حرف‌ها، ازعصرجمعه شایعات دیگری درباره کناره‌گیری مهدی چمران از شورای پنجم منتشر شد اما ساعتی بعد رئیس فعلی شورای شهر تهران این خبرها را هم تکذیب کرد. او در این‌باره به ایسنا گفت که هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته‌ است: «اخبار متناقضی به نقل از من درفضاهای مجازی درخصوص ماندن یا رفتنم از عضویت علی‌البدل شورای شهر پنجم منتشر می‌شود اما تمامی این اخبار کذب است؛ چراکه هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته‌ام.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید