Iranian Agriculture News Agency

در سال 2016 در ایالتی از آلمان روی داد

کشاورزی ارگانیک افزایش یافت/ نقش مهم کشاورزی ارگانیک، در سیاست کشاورزی کْلِنبورگ-فورپومِرن/ سال 2016، 1099 مزرعه گواهی معتبر سازگار با محیط زیست اتحادیه اروپا را دریافت کردند

به‌تازگی از سوی وزارت کشاورزی و محیط زیست و اداره کشاورزی، ایمنی غذا و شیلات ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن آلمان، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد میزان رشد مناطق کشاورزی ارگانیک در حدود 6 هزار و 650 هکتار در سال 2016 بوده است.

کشاورزی ارگانیک افزایش یافت/ نقش مهم کشاورزی ارگانیک، در سیاست کشاورزی کْلِنبورگ-فورپومِرن/ سال 2016، 1099 مزرعه گواهی معتبر سازگار با محیط زیست اتحادیه اروپا را دریافت کردند

به تازگی از سوی وزارت کشاورزی و محیط زیست و اداره کشاورزی، ایمنی غذا و شیلات ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن (1)آلمان، گزارشی منتشر شد که نشان می دهد میزان رشد مناطق کشاورزی ارگانیک در حدود 6 هزار و 650 هکتار در سال 2016 بوده است.

به گزارش ایانا از سایت freshplaza ، در پایان سال 2016، یک هزار و 99 مزرعه موفق به دریافت گواهی معتبر سازگار با محیط زیست اتحادیه اروپا( EU-Eco-regulation ) شدند. این درحالی است که نزدیک به 843 شرکت کشاورزی در حدود 132 هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی ارگانیک، - تقریبا یک پنجم مزارع - را در اختیار دارند.

تیل باکهاوس" Till Backhaus " ، وزیر کشاورزی و محیط زیست گفت: "میزان سهم زمین مورد استفاده برای کشاورزی ارگانیک 9.85درصد بود و این میزان با مقایسه متوسط ​​ 7.0درصد دولت فدرال در سال 2016 ، می تواند دستاورد خوبی باشد . همچنین ، انتظار می رود کْلِنبورگ-فورپومِرن ، در طول زمان نقش رهبری را در اقتصاد بازی کند."

همچنین به نظر می رسد در سال 2017 میزان وسعت زمین های کشت ارگانیک ، افزایش یابد چراکه در 4 ماه نخست، 2000 هکتار توسط 19 شرکت کشاورزی، به مزارع ارگانیک افزوده شده است.

به گفته باکهاوس، قیمت مناسب برای تولیدات یک عامل مهم برای کشاورزی موفق است ؛ به طوری که این موضوع در کشاورزی ارگانیک هم صدق می کند، وی تاکید کرد: " این درحالی است که علاوه بر مزارع مرسوم، مزارع ارگانیک رقابت سختی در اروپا دارند. بنابراین افزایش در مقدار عملکرد باید با رشد مستمر و بازار محور همراه باشد."

وی گفت:"هدف این است که به تنظیم سیاست های کشاورزی برای رویارویی با چالش های رو به رشد و گسترش کشاورزی ارگانیک در ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن اقدام شود. "


همچنین مزارعی که به کشاورزی ارگانیک تبدیل شوند می توانند یارانه ای 260 یورو برای هر هکتار از زمین های زراعی و یا مرتع، 835 یورو برای هر هکتار از سبزیجات، 835 یورو برای هر1150 هکتار از زمین های زراعی دائمی دریافت کنند.

قرار است به عنوان بخشی از برنامه « 'Ökokompetenz Mecklenburg-Vorpommern 2020' » ، 90 درصد هزینه خدمات مشاوره برای مزارع ارگانیک پرداخت شود.

این درحالی است که در سال 2016، کشاورزان بیشتری تصمیم گرفتند تا مزارع خود را به مزرعه ارگانیک تبدیل کنند. در سال 2015 و 2016 در حدود 13 هزار هکتار زمین در کْلِنبورگ-فورپومِرن به کشاورزی ارگانیک تبدیل شد.

با وجود عدم قطعیت مقررات اتحادیه اروپا ، در بسیاری از ایالت های فدرال شرایط بهبود یافته و قیمت محصولات ارگانیک ثابت مانده است.

همچنین با توجه میزان رشد کشت میوه و سبزی و پرورش دام ارگانیک نشان از پتانسیل بالقوه مزارع ارگانیک در کْلِنبورگ-فورپومِرن دارد . در سال 2016 خانوارهای آلمانی 9.48 میلیارد یورو برای مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک، هزینه کردند. که افزایش 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

هدف دولت کْلِنبورگ-فورپومِرن ، افزایش سهم زمین های کشاورزی ارگانیک ، در میان مدت، به 150 هزار هکتار است و همچنین تا سال 2020، برای رشد سالانه 5000 هکتار در سال برنامه ریزی کرده است.

این درحالی است که سیاست های کشاورزی به طور قابل توجهی به تحکیم، تثبیت و کشت کشاورزی ارگانیک و ایجاد کشاورزی ارگانیک به عنوان یک علامت تجاری ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن کمک خواهد کرد. در کْلِنبورگ-فورپومِرن کشاورزی ارگانیک نقش مهمی در سیاست های کشاورزی ایفا می کند و این امر به ویژه در سیاست های مربوط به رفاه حیوانات و الزامات مسایل زیست محیطی کشاورزی ارگانیک، به طور مشخص و روشن آمده است.

هدف از برنامه کشاورزی ارگانیک دو مورد است؛ در وهله نخست ، ترکیب کشاورزی ارگانیک با سلامت و گردشگری در کْلِنبورگ-فورپومِرن است . در وهله دوم، توسعه مفاهیم بازاریابی مناسب ، به طوری که در زمان خرید ، به مصرف کنندگان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کشاورزی ارایه کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- کْلِنبورگ-فورپومِرن، به آلمانی، Mecklenburg-Vorpommern ، یکی از شانزده ایالت آلمان است. این ایالت شامل دو منطقه مکلنبورگ و فورپومن و پایتخت آن شهر شورین است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید