Iranian Agriculture News Agency

اطلاع رسانی مرکز علمی امریکا در باره رعایت حقوق مشتریان

دانشگاه دیویس نسبت به برچسب گذاری عسل هشدار داد/ برچسب نباید مشتریان را گمراه کند/عسل طبیعی بدون شکر است

Amina Harris، مدیر بخش عسل و گرده افشانی موسسه رابرت مونداوی دانشگاه دیویس (1)در مورد لزوم برچسب گذاری درست برای عسل طبیعی هشدار داد.

دانشگاه دیویس نسبت به برچسب گذاری عسل هشدار داد/ برچسب نباید مشتریان را گمراه کند/عسل طبیعی بدون شکر است

Amina Harris ، مدیر بخش عسل و گرده افشانی موسسه رابرت مونداوی دانشگاه دیویس (1)در مورد لزوم برچسب گذاری درست برای عسل طبیعی هشدار داد.

به گزارش ایانا از وبسایت ،honey چندی پیش سازمان غذا و دارو آمریکا FDA ، به بازنگری دستورالعمل های جدید تغذیه برای همه غذاها اقدام کرده است. در حالی که نگرانی در مورد دستورالعمل برای عسل وجود دارد . حکم پیشنهادی بسیار گیج کننده است چراکه برچسب عسل طبیعی بسته بندی شده به "مجموع شکر" و "شکر اضافه شده" (2) اشاره دارد.

اما پرسشی مطرح است، چگونه عسل که یک محصول کاملا طبیعی است، شکر به آن اضافه شده است؟

انجمن ملی عسل به FDA نشان داده است که "قند اضافه شده" بر روی برچسب باعث سردرگمی مصرف کنندگان می شود.

مصرف کنندگان، زنبورداران و افرادی که در حوزه بسته بندی هستند، باید به FDA در مورد این که عسل طبیعی ، دارای قند طبیعی است، هشدار دهند. این درحالی است که تولید کنندگان تجاری عسل و صنعت بسته بندی معتقدند که این برچسب غذایی اشتباه است و باعث گمراه شدن مردم در مورد عسل می شود.

Amina Harris می گوید: "من به همراه مرکز عسل و گرده افشانی موسسه رابرت مونداوی، دانشگاه دیویس، شورای نظارت بر گرده افشان ها، و انجمن تولید کنندگان عسل آمریکا ، نگرانی خود را درمورد برچسب گذاری FDA برای بسته بندی عسل که شامل برچسب تغذیه به صورت" مجموع شکر " و "شکر اضافه شده" است ، اعلام می کنیم."

این مسئله نه تنها می تواند برای مصرف کنندگان گیج کننده باشد ، بلکه نادرست هم است. چراکه هیچ قند اضافه شده ای در عسل خالص وجود ندارد و عسل یک محصول کاملا طبیعی است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Robert Mondavi Institute, UC Davis Honey and Pollination Center

2- "Total Sugar" and "Added Sugar" at 17 grams. ،مثالی که در گزارش برای برچسب عسل طبیعی آورده است، "مجموع شکر" و "شکر اضافه شده" 17 گرم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید