Iranian Agriculture News Agency

پاسخ جهاد کشاورزی به رسانه ملی

ذخایر راهبردی برای جلوگیری از اجحاف به تولیدکنندگان عرضه می‌شود/ واردات نهاده‌های دامی انحصاری نیست

به منظور جلوگیری از اجحاف به تولید کنندگان و بروز خلل در روند و ثبات تولید و قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با در اختیار داشتن ذخایر راهبردی کافی ذرت مورد نیاز صنعت مرغداری کشور را با قیمت مناسب و به هر میزان از طریق تشکل های مرغداران به طور گسترده و مستمر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد و این روند تا متعادل شدن بازار نهاده مذکور ادامه خواهد داشت.

ذخایر راهبردی برای جلوگیری از اجحاف به تولیدکنندگان عرضه می‌شود/ واردات نهاده‌های دامی انحصاری نیست
وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اعلام انحصاری بودن واردات نهاده های دامی و افزایش قیمت نهاده ذرت در بازار از سوی رسانه ملی، ضمن رد این ادعا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،متن توضیحات به شرح زیر است:
"متاسفانه در روز های اخیر افزایشی در حدود 200 تومان در بازار ذرت مشاهده شده است. لیکن از آن جایی که قیمت جهانی این محصول افزایشی نداشته و تغییری نیز در تامین و عرضه ذرت در کشور رخ نداده، این افزایش قیمت فاقد هرگونه توجیهی بوده و به همین دلیل موضوع به مراجع نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش شده تا اقدامات مقتضی جهت پیگیری و برخورد با اخلال گران بازار به عمل آید.
در ادامه این گزارش آمده است: به منظور جلوگیری از اجحاف به تولید کنندگان و بروز خلل در روند و ثبات تولید و قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با در اختیار داشتن ذخایر راهبردی کافی ذرت مورد نیاز صنعت مرغداری کشور را با قیمت مناسب و به هر میزان از طریق تشکل های مرغداران به طور گسترده و مستمر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد و این روند تا متعادل شدن بازار نهاده مذکور ادامه خواهد داشت.
این گزارش می افزاید: همچنین در خصوص انحصار واردات نهادهای دام و طیور که در برنامه فوق مطرح شد، مجدداً یادآوری و تاکید می نماید که یکی از افتخارات این وزارت در دولت یازدهم برچیدن بساط انحصار از جمله در زمینه واردات و امضای طلایی بوده که این موضوع شامل مجوزهای واردات نهادهای دام و طیور نیز شده است. بر همین اساس اعلام می دارد که کلیه اشخاص واجد شرایط می توانند بدون نیاز به مراجعه به این وزارت فقط با رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه ای و ضوابط قانونی به هر میزان به واردات نهاده های دام و طیور مبادرت نمایند."
این گزارش تاکید می کند: انتظار می رود که رسانه ملی در مواجهه با خبرهای نوسانات غیر منطقی بازار محصولات کشاورزی، نظرات مشورتی و اطلاعات تکمیلی را نیز از این وزارت کسب نماید تا با اطلاع رسانی و اشراف کامل به تمام ابعاد موضوع، گزارش ها و اخبار منتشره منجر به بروز التهاب و نگرانی های بی مورد نزد تولید کنندگان و مصرف کنندگان نشده و احیاناً موجب فراهم شدن فضای بهتر برای سوءاستفاده کنندگان و اخلال‌گران بازار نگردد./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید