Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

افزایش تعداد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از سال 94 تاکنون 31 مورد کانون یادگیری و انتقال دانش و تجربه ایجاد شده است.

افزایش تعداد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از سال 94 تاکنون 31 مورد کانون یادگیری و انتقال دانش و تجربه ایجاد شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق در خصوص دستاوردهای بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در دولت یازدهم گفت: افزایش تعداد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی از 81 صندوق در سال‌های 88 تا 91 به 166 صندوق تا پایان سال گذشته رسیده است .

وی با اشاره به اینکه سرمایه کنونی این صندوق‌ها در حال حاضر بالغ بر3.1 میلیارد تومان است، افزود: ماهیت این صندوق‌ها افزایش درآمد و تولید از طریق ایجاد مشاغل خرد و کوچک در سطح روستا و توانمندی زنان روستایی است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: افزایش سطح و میزان آموزش ارائه شده به بهره‌برداران بخش کشاورزی از سال‌های 88 تا 91 با تعداد 38 هزار و 426 نفر روز بوده که طی سال گذشته این میزان به 44 هزار و 932 نفر روز رسیده است .

ولی‌پورمطلق گفت: در زمینه سطح و میزان آموزش ارائه شده در بخش زنان روستایی از سال‌های 88 تا 91 از 15 هزارو 951 نفر روز به 23 هزار و 276 نفر روز تا پایان سال گذشته افزایش یافته است .

وی، راه‌اندازی و تجهیز سیستم ویدئوکنفرانس در مراکز جهاد کشاورزی استان با هدف تسهیل و تسریع در ارائه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران و کارشناسان در سطح دهستان‌ها را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی دانست و افزود: از سال 1394 با هدف آموزش مجازی از راه دور و کاهش هزینه‌ها اجرایی بالغ بر 7000 نفر روز در قالب 97 دوره آموزش دیده‌اند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیقی ترویجی از 12 مورد در سال‌های 88 تا91 به 16 مورد تا پایان سال گذشته، گفت: از سال 1394 تاکنون 31 مورد کانون یادگیری و انتقال دانش و تجربه ایجاد شده است .

ولی‌پورمطلق به افزایش تعداد سایت‌های الگویی تولیدی ترویجی از 23 مورد در سال‌های 88 تا 91 به 90 مورد تا پایان سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اجرای بازدیدهای آموزشی از پروژه‌های موفق سایر استان‌ها با حجم 1200 نفر روز تا پایان سال گذشته نیز از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است .

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی با اداره کل زندان‌های استان با حجم بالغ بر 6 هزار و 900 نفر روز تا پایان سال گذشته خبر داد و افزود: تجهیز مراکز جهادکشاورزی به تابلوی LED با کاربری ارائه پیام‌های ترویجی به تعداد 9 دستگاه تا پایان سال گذشته نیز از دیگر اقداماتی است که در حوزه جهادکشاورزی انجام شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: اجرای پهنه‌بندی مراکز جهاد کشاورزی و مشخصه شدن تعداد پهنه‌ها و مروجین مسئول پهنه به 122 مورد و پیگیری سازماندهی، ساماندهی مددکاران ترویجی موضوعی و صدور کارت به تعداد 899 نفر تا پایان سال گذشته نیز از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی استان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید