Iranian Agriculture News Agency

به همت پویش مدرسه‌سازی «ایران من» انجام شد

ساخت دو مدرسه از سوی فعالان بخش خصوصی در روستاهای خراسان رضوی

مدارس شماره 30 و 31 پویش ایران‌من در روستاهای خراسان رضوی افتتاح شد. ساخت 100 مدرسه در دستور کار این پویش قرار دارد.

ساخت دو مدرسه از سوی فعالان بخش خصوصی در روستاهای خراسان رضوی

مدارس شماره 30 و 31 پویش ایران‌من در روستاهای خراسان رضوی افتتاح شد. ساخت 100 مدرسه در دستور کار این پویش قرار دارد.

به گزارش ایانا از اتقا ایران، دو مدرسه از مجموعه مدارس ساخته شده از سوی پویش «ایران من» در روستاهای سمیع‌آباد و ملک‌آبادِ استان خراسان رضوی افتتاح شد.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح سی‌امین مدرسه «ایران من» که در روستای سمیع آباد شهرستان تربت جام برگزار شد، گفت: ساخت این مدرسه به همت کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران محقق شده است، به همین دلیل لازم می‌دانم از تک تک این عزیزان، جهت همراهی و همدلی در تکمیل پروژه مدارس ایران‌من تشکر و قدردانی کنم.

سلطانی در مراسمی که با حضور جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و مشهد، مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی و جمعی از فرهنگیان، اهالی و دانش‌آموزان روستای سمیع‌آباد برگزار شد، درباره وجه تسمیه پویش ایران‌من، گفت: نام این مدارس «ایران من» گذاشته شده است، با این امید که فرزندان عزیزی که در نقاط مختلف کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند، علاقه‌مندی بیشتری نسبت به وطن در خود احساس کنند و بدانند کسانی که این مدارس را برای آنها ساخته‌اند شوق و تلاششان برای تسهیل شرایط تحصیلی و دسترسی مطلوب کودکان به آموزش و دانش است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: امیدوارم کودکان مدرسه ایران من، با سعی و تلاش و با یادگیری علم و دانش، فردای شهر و روستایشان را روشن‌تر از دیروز و امروز ترسیم کنند.

نائب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: اگرچه همه مدارس پروژه مدرسه‌سازیِ «ایران من» با همراهی و همکاری عده‌ای از کارآفرینان و فعالان اقتصادی ساخته شده‌اند، مهمتر از نام‌های عزیزان و گروه‌های حامی، نام «ایران» است؛ ایرانی که متعلق به همه ما و بیش از ما بزرگترها، برای فردای کودکانمان است. بدین جهت این پویش در نظر دارد، با نام ایرانِ‌من احساس تعلق خاطر و به تبع آن مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزانِ امروز و مدیران و آینده‌سازان فردای کشور زنده نگاه دارد.

پدرام سلطانی در ادامه خطاب به دانش‌آموزان دختر و پسر روستای سمیع‌آباد گفت: ساخت این مدارس ادای دین گروهی از بازرگانان و فعالان بخش خصوصی به کشورشان است، در مقابل شما کودکان نیز تلاش کنید با علم‌آموزی و پیشرفت متقابلا دین خود را به جامعه و کشور ادا کنید.

وی با تشریح اهداف بلند مدت پویش«ایران من» که به دنبال ساختن 100 مدرسه در روستاهای کمتر برخوردار کشور است، توسعه پایدار آموزشی را زیر بنای توسعه پایدار همه جانبه کشور دانست و اظهار کرد: پویش ایران من به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی‌شود، بلکه تلاش دارد با همراهی انجمن‌ها و موسسه‌های مرتبط گامی در جهت بهبود کیفی سیستم آموزشی و توسعه آن بردارد. این پویش همچنین درصدد است با شبکه‌سازی میان صد مدرسه، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و تدریس را در این شبکه گسترده پیگیری و مسائل و کمبودهای آنها را مرتفع سازد.

نایب رئیس اتاق ایران ادامه داد: این پویش با کمک گرفتن از شیوه‌های نوینی چون کانال تلگرامی پویش ایران‌من و برگزاری جشنواره‌های مختلف به بسترسازی در راستای تحرک انگیزشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه پرداخته است.

همچنین مدرسه شماره 31 ایران‌من نیز طی مراسمی در روستای ملک آباد واقع در تربت حیدریه نیز افتتاح شد.

پویش «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورمان احداث یکصد مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد؛ که بیش از 30 مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.

این گروه با اعتقاد به بهره‌وری و ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در آموزش به خصوص در دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس شبکه مدارس ابتدایی «ایران من» را در کلیه مناطق محروم و مرزی کشور هدف قرار داده است.

در طرح احداث صد مدرسه در پویش «ایران من» تمرکز اولیه بر تکمیل مدارس نیمه‌کاره و پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی به منظور احیا و بهره‌وری سرمایه ملی کشور است. همچنین ساخت مدارس ابتدایی در مناطق مورد نیاز طبق اولویت و تائید وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید