Iranian Agriculture News Agency

مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک ان‌جی‌اویی برای سه قاره

فعالیت اف.آی.بی.ال در اروپا، امریکای لاتین، و آفریقا/ از فعالیت‌های اف.آی.بی.ال ترویج کشاورزی ارگانیک است/ همکاری 175 متخصص با این نهاد غیردولتی/ از وظایف اف.آی.بی.ال حفاظت از آب و خاک است

مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک (FiBL)، مؤسسه تحقیقاتی غیردولتی و مستقلی در سوئیس، آلمان و استرالیا است که به‌عنوان مراکز تحقیقاتی و مشاوره ای کشاورزی ارگانیک در جهان شناخته می‌شود.

فعالیت اف.آی.بی.ال در اروپا، امریکای لاتین، و آفریقا/ از فعالیت‌های اف.آی.بی.ال ترویج کشاورزی ارگانیک است/ همکاری 175 متخصص با این نهاد غیردولتی/ از وظایف اف.آی.بی.ال حفاظت از آب و خاک است

مؤسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک 1 (FiBL) ، مؤسسه تحقیقاتی غیردولتی و مستقلی در سوئیس، آلمان و استرالیا است که به عنوان مراکز تحقیقاتی و مشاوره ای کشاورزی ارگانیک در جهان شناخته می شود.

به گزارش ایانا از وبسایت اف. آی. بی. ال، FiBL متعهد به توسعه بین المللی کشاورزی ارگانیک در جهان است. آنان همکاری نزدیکی با سازمان جهانی جنبش های کشاورزی 2 (IFOAM) و سایر سازمان های بین المللی دارند. این سازمان کارکنان بسیار شایسته ای با تخصص در بخش های مدیریت ارگانیک خاک، تولیدات گیاهی، بهداشت جامع حیوانات، رفتارشناسی حیوانات، تولید مثل ارگانیک حیوانات، زمینه های اقتصادی-اجتماعی، تحلیل های جامع بازار ارگانیک و فرآیند تولید، بازاریابی و توسعه منطقه ای مواد غذایی آلی دارد.

همراه با تحقیقات عملی، FiBL اولویت بالایی در انتقال دانش به کشاورزی عملی از طریق کار مشاوره ای، واحدهای آموزشی و گزارش های تخصصی به کمک بسیاری از وسایل انتشاراتی شامل مجلات، جزوه های فنی، کتاب های مرجع، فیلم های آموزشی و اینترنت را نیز برعهده دارد.

پروژه های متعدد FiBL در شرق اروپا، هند، آمریکای لاتین و آفریقا خدمات تحقیقاتی کشاورزی ارگانیک و همچنین مشاوره و خدمات صدور گواهینامه ها را ترویج می دهد .

- FiBL سوئیس

این مرکز در سال 1973 تأسیس و در سال 1977 در شهر فریک (Frick) واقع شد. آنان یکی از مراکز تحقیقاتی و اطلاعاتی پیشرو کشاورزی ارگانیک در جهان اند و بیش از 175 نفر از متخصصان را به خدمت گرفته اند. FiBL ارتباط نزدیک میان زمینه های مختلف تحقیقاتی و انتقال سریع دانش از سطح تحقیقات به کار مشاوره ای و فعالیت های کشاورزی را تقویت می کند. خارج از سوئیس و در پی شایستگی این مؤسسه، پروژه های بین المللی متعددی در بخش تحقیقات و همچنین مشاوره، آموزش و همکاری های توسعه ای توسط آنان انجام شده است.

میوه ها، سبزیجات و انواع سیب زمینی موضوعات اصلی تحقیق بر روی محصولات در FiBL اند. آزمایش هایی در ارتباط با میزان مقاومت در برابر آفات و بیماری ها از طریق ترویج موجودات مفید، استفاده از کنترل مستقیم و فنون بهبود دهنده شیوه های کاشت توسط این مرکز انجام شده است. از دیگر اقدامات کلیدی آن ها، تأکید بر حفاظت از خاک و میزان حاصلخیزی آن است. یکی از بخش های این مرکز اختصاصاً کیفیت تولید محصولات ارگانیک را بررسی می کند.

- FiBL آلمان

این مرکز که یکی از اعضای سازمان صنایع مواد غذایی ارگانیک آلمان است، خدمات علمی در زمینه کشاورزی ارگانیک به ویژه در ارتباط با تحقیقات و کشاورزی عملی را ارائه می دهد. محل استقرار آن در شهر فرانکفورت است و با حدود 30 متخصص کار می کند. اقدامات آن ها به شکل کمک های مالی برای پروژه ها، هزینه برای خدمات و تأمین مالی بنیادها و اعضای آنان است. این مرکز همکاری های نزدیکی با مرکز واقع در فریک سوئیس دارد. با وجود چنین تعهداتی، کار آنان بر چهار رکن در زمینه کشاورزی و صنعت تولید مواد غذایی ارگانیک پیش می رود که شامل:

· انتقال دانش؛

· طراحی مفاهیم و تقویت آن در کشاورزی ارگانیک؛

· حمایت علمی از افرادی که در مزارع کار می کنند؛

· ترویج شبکه های فعالان در بخش کشاورزی ارگانیک است.

امروزه در کشاورزی، فرآیند پردازش اطلاعات، تجارت و یا مشاوره، موقعیت هایی برای جذب تمامی یافته های علمی در بخش کشاورزی ارگانیک وجود دارد. همچنین تقاضای رو به رشدی برای دسترسی به اطلاعات پیچیده به کمک رسانه های چاپی در اینترنت وجود دارد. این مرکز اطلاعات مناسبی از کشاورزی ارگانیک که مورد نیاز اهداف ویژه گروه هایی از جمله دانشمندان، کشاورزان، بازرگانان و عموم افراد است فراهم می کند.

هدف کاری آنان گسترش رویکردهایی است که نهایتاً سبب حذف موانعی در برابر توسعه کشاورزی ارگانیک شود. مشارکت شاغلان بخش صنعت و همکاری های بین رشته ای به منظور توسعه راه حل هایی برای انجام این کار حیاتی است.

- FiBL اتریش

این مرکز در سال 2004 در شهر وین راه اندازی شده است و اعضای آن 24 نفر هستند. این واحد یک مرکز خدماتی و رابط بین بخش تحقیقات و بخش عملی است و نقش مؤثری در ایجاد شبکه زنجیره ای سهامداران صنعت تولید مواد غذایی ارگانیک را بر عهده دارد. آن ها همکاری بسیار نزدیکی با اعضای مراکز تحقیقاتی اتریش - مثلاً مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی اتریش 3 (AREC) ، دانشگاه منابع طبیعی و علوم کاربردی اتریش، دانشگاه علوم گیاه شناسی اتریش، دانشکده باغبانی و تعدادی دیگر از مراکز تحقیقاتی این کشور- و همچنین با اعضای مراکز خدمات مشاوره ای و آموزشی این کشور دارند.

این مرکز با همکاری مقامات دولتی (به ویژه وزرات کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و آبخیزداری اتریش) و البته شرکت های بخش خصوصی پروژه های متعددی را راه اندازی کرده است.

به علاوه، سخنرانی های متنوعی را در دانشگاه های این کشور در رابطه با موضوعات کاری خود برگزار می کنند. FiBL اتریش، در سطح بین المللی، همکارهای فراوانی با مراکز سوئیس، آلمان و مؤسسه علوم زیستی و ارگانیک جمهوری چک دارد.

پانوشت:

1. Forschungs institut für biologischen Landbau نام کامل این مؤسسه به زبان آلمانی است که به اختصار FiBL گفته می شود.

2. International Federation of Organic Agriculture Movement

3. Agricultural Research and Education Centre

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید