Iranian Agriculture News Agency

با امضای تفاهم‌نامه همکاری کلید خورد:

آغاز حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید از ساماندهی کشت، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری حمایت از زنجیره ارزش گیاهان دارویی کشور بین مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، این صندوق، از ساماندهی کشت، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی حمایت مالی می‌کند.

آغاز حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید از ساماندهی کشت، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد نظام استاندارد سازی و زنجیره ارزش در حوزه گیاهان دارویی ضروری است.
به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، پیمان یوسفی آذر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری حمایت از زنجیره ارزش گیاهان دارویی کشور بین مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید، طرح گیاهان دارویی را واجد شاخص های اقتصاد مقاومتی نظیر درون زا بودن، برون گرایی، عدالت محور بودن و دانش بنیان بودن عنوان کرد و گفت: کشور ما از دیرباز پرچمدار بحث طب و سلامت در دنیا بوده است و بحث گیاهان دارویی نیز دانش بومی ماست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی بر ضرورت ایجاد نظام استاندارسازی گیاهان دارویی به عنوان یکی از حلقه های مفقوده و همچنین اهتمام به زنجیره ارزش در حوزه گیاهان دارویی تاکید و خاطرنشان کرد: در بسیاری کشور های پیشرو، نظام زنجیره ارزش به شکلی است که بیش ترین منفعت در حلقه بازار و نیز حلقه تولید و طراحی وجود دارد و اگر نظام فروش از ساختار مناسبی برخوردار باشد، نظام تولید مدون شده و از منفعت خوبی برخوردار خواهد شد.
وی اظهار کرد: حمایت صندوق کار آفرینی امید در حلقه های مختلف زنجیره ارزش گیاهان دارویی می تواند کمک شایانی به توسعه این صنعت در کشور نماید و با توجه به اه میت حلقه بازار انتظار بر این است که این حمایت ها بیشتر در این بخش سوق پیدا نماید.
در این مراسم، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز هدف از امضای این تفاهم نامه را حمایت مالی صندوق در زمینه ساماندهی کشت، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برشمرد.
دکتر نوراله زاده با اشاره به ضرورت توجه به مقوله گیاهان دارویی از درآمدزایی و اشتغا‌ل آفرینی بالای این چرخه کشاورزی خبر داد.
وی اظهار کرد: با توجه به نرخ رشد بالای صنعت گیاهان دارویی در کشورهای پیشرفته به عنوان اقتصادی نوظهور و با عنایت به وجود منابع غنی گیاهان دارویی در ایران و ظرفیت اشتغالزایی مناسب آن در کشت، تولید و فرآوری، بسته بندی و اسانس گیری این گیاهان و همچنین به منظور توسعه اشتغال از طریق حمایت از افراد توانمند و کارآفرین و ایجاد کسب و کارهای ارزش آفرین، این تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد.
وی افزود: هم‌افزایی دو مجموعه، حمایت، ساماندهی و کمک به شکل‌گیری، توسعه، شبکه‌سازی و تقویت حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی شامل تولید نهاده، کاشت، داشت، برداشت و فرآوری و همچنین ایجاد واحد‌های خدمات بازار مانند ایستگاه‌های جمع‌آوری و خرید گیاهان دارویی و ایجاد واحد‌های مشاوره و انواع خدمات پشتیبانی مرتبط با این صنعت و ایجاد شبکه فروشگاهی در سراسر کشور، مورد توافق طرفین برای همکاری مشترک خواهد بود.
در این مراسم، تفاهم نامه همکاری حمایت از زنجیره ارزش گیاهان دارویی کشور بین مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید امضا شد.
همچنین در این جلسه توافق شد بیش ترین تمرکز حمایت در دو طبقه تولید و بازاریابی صورت گیرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید