Iranian Agriculture News Agency

هشت استارت آپ، با مهارت آینده کشاورزی شهری را شکل می دهند

کشاورزی پساارگانیک در شهر سبز شد

کشاورزی عمودی یک مفهوم تازه نیست. کشاورزان قرن ها از این روش استفاده می کردند تا بتوانند در فضای کمتر غذای بیشتری را تولید کنند. اما در طول دهه های گذشته، شرکت های استارت آپ نوآور این روش فراموش شده را برای تبدیل مزارع وسیع به فضاهای کنترل شده در فضاهای شهری متراکم احیا کردند.

کشاورزی پساارگانیک در شهر سبز شد

کشاورزی عمودی یک مفهوم تازه نیست. کشاورزان قرن ها از این روش استفاده می کردند تا بتوانند در فضای کمتر غذای بیشتری را تولید کنند. اما در طول دهه های گذشته، شرکت های استارت آپ نوآور این روش فراموش شده را برای تبدیل مزارع وسیع به فضاهای کنترل شده در فضاهای شهری متراکم احیا کردند.

۱-گوتام سبز ( gotham greens )

به گزارش ایانا از وبسایت تریپوپند ایت، در سال ۲۰۰۸ دو دوست که در نیویورک زندگی می کردند ایده ی بزرگی به سرشان زد. برداشت آن ها از مفهوم یک مکان سرپوشیده و داخل ساختمان، گلخانه های شهری در آن زمان دور از ذهن به نظر می آمد. اما همان طور که صنایع مختلف در گوشه و کنار رشد می کردند، شرکت استارت آپ آن ها بسیار قوی و محکم راه اندازی شد و اکنون به عنوان یکی از پیشگامان فضای کشاورزی شهری شناخته است.

آن ها وسایل و لوازم مورد نیاز خود را از دولت نیویورک دریافت کردند؛ اندرو کوئومو کسی که دو سال پیش نیز به بازگشایی فضای ۶۰ هزار مترمربع در منطقه کوئینز کمک کرده است. در همان سال، آن ها بزرگترین گلخانه خود را در قسمت جنوبی شیکاگو بازگشایی کردند و محصولات سبز این استارت آپ، به سرعت تحسین خریدارانی که دنبال محصولات سالم بودند و هم چنین تولید کنندگان محلی را به خود جلب کرد.

پوری می گوید :"به عبارت ساده، ما در طول سال همان تولیدات محلی را با کیفیت و تکنولوژی بالا تولید می کنیم و آب و هوای گلخانه کاملا کنترل می شود... این به این معناست که حتی در سردترین روزهای زمستان ما مشتریان خود را را یعنی سوپرمارکت ها، رستوران ها، کیترینگ ها، تامین می کنیم آن هم با تولیدات تازه خود در طول چند ساعت برداشت محصول."

۲-کشاورزی باوری ( (bowery farming

ایروینگ فین که یک کارآفرین است، یک مسیر جدید را در کشاورزی شهری هموار کرده است: آنچه که او آن را "کشاورزی پسا ارگانیک" می نامد. او ادعا می کند که سیستم گلخانه ی او که از تکنولوژی بالا برخوردار است می تواند ۱۰۰ برابر سریع تر از کشاورزی سنتی محصول تولید کند و استفاده از آفت کش ها، محرک های خاک و مواد افزودنی دیگر از نظر او منسوخ شده است.

کشاورزی باوری، در کرنی در نیوجرسی، در تمام طول سال گیاهان سرسبز و باطراوت دارد. سیستم خودکار آن می تواند "حس کند" زمانی را که گیاه آماده چیده شدن است، و اوج طراوت و ضایعات کمتر را تضمین کند.

جان لی، خبرنگار 3p گزارش داده است که تا امروز، این شرکت سبز "پسا ارگانیک"، برای دو رستوران در منهتن، و تمام فروشگاه های مواد غذایی در نیوجرسی و بعضی فروشگاه ها در محله چلسی نیویورک قابل دسترسی است.

۳-ریشه های مربع ( (square roots

الون ماسک در حال کار کردن بر روی نسل بعدی لوازم الکترونیک است؛ انرژی پاک و اکتشافات فضایی. اما برادر او در یک مسیر کاملا متفاوت قدم نهاده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، کیمبال ماسک برای یک دهه چندین رستوران محلی را گردانده است. در سال ۲۰۱۱، او یک موسسه غیرانتفاعی برای آموزش کشاورزی به کودکان راه اندازی کرد که به این منظور ۳۰۰ باغچه در مدرسه ها ساخت.

در اوایل امسال، برادر جوان ترقدمی بیشتر برداشت و کارهایی در رابطه با شتاب دهندگی در کشاورزی شهری با در آمیختن مدل استارت آپ سیلیکون ولی با آرزوی خودش برای تکان دادن سیستم غذایی آمریکا انجام داد.

این استارت آپ در بروکلین و نیویورک، شامل ۱۰ مزرعه کوچک در کانتینرهای فولادی قابل حمل و نقل می شود. کارآفرینان جوان می توانند در برنامه های آنها شرکت کنند و ایده های کشاورزی شهری خود را در یک محیط کنترل شده آزمایش کنند.

۴-اروفارمز ( (aerofarms

اروفارمز از سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده است و جزو اولین ها در این حوزه بوده است. در طول ده سال، این استارت آپ هشت مزرعه واقع در محل های رفت و امد و تحویل کالا و نزدیک مراکز پرجمعیت را اندازی کرد تا مسافت از تولید تا مصرف را به حداقل برساند.

زمانی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ بازگشایی شد، دفتر مرکزی آن در نیوجرسی بزرگترین مزرعه سرپوشیده عمودی در جهان بود. دیوید روزنبرگ مدیر عامل شرکت می گوید: استفاده از واحدهای استاندارد، سینی های طبقه بندی شده، دفتر مرکزی جدید می تواند سالانه حدود دو میلیون پوند محصول تولید جوان کند.

روزنبرگ گفت: "این مسئله تنها در مورد یک مزرعه نیست، بلکه در مورد تغییر مدلی که ما به عنوان یک جامعه غذا تولید می کنیم است. بنابراین این یک ویترین است، جایی که فقط تکنولوژی را به نمایش نمی گذارد بلکه این است که ما چگونه رشد می کنیم و چگونه به اقتصاد مقیاس میرسیم برای اینکه چرخ اقتصاد بچرخد." این شرکت امیدوار است که تا سال پنج سال آینده بتواند ۲۵ مزرعه را بازگشایی کند.

۵-پلنتی ( plenty )

مت برنارد مدیر عامل دفتر مرکزی این شرکت و گلخانه در جنوب سان فرانسیسکو این شرکت را "کلیسای بزرگ" می نامد. مانند کشاورزی باوری، این استارت آپ سیلیکون ولی ادعا می کند که شیوه عمل آن به گونه ای است که اصلاح ژنتیکی مواد غذایی، استفاده از آفت کش ها و افزودنی های خاک غیر لازم هستند.

این شرکت از دانه های موروثی و سیستم کنترل شده کشاورزی عمودی بهره می برد. برنارد می گوید این روش ها باعث می شود که این شرکت سریعتر و بهتر از رقبای خود در فضاهای کشاورزی شهری که بسیار زیاد است عمل کند. او ادعا می کند که این استارت آپ می تواند ۳۵۰ مرتبه غذا را از شیوه ی کشاورزی سننتی سریع تر تولید کند. بسیار تحسین برانگیز وقتی گفته می شود حداقل ۳۵۰ برابر.

۶-دیترویت درت ( (Detroit dirt

این شرکت قطعه زمین های خالی را به زمین های کشاورزی شهری که غذای مردم محلی را تامین می کند درحالیکه جوامع خود را تجدید حیات می کنند تبدیل می کند.

در حالیکه تمرکز اولیه ان بر روی کمپوست است، این شرکت پنج ساله به طور پیوسته در حال گسترش مدل جامعه باغ مانند در سراسر شهر است. مزارع این شرکت ممکن است به اندازه ظسایر شرکت هایی که نام برده شد از تکنولوژی بالا برخوردار نباشند اما برخلاف شهرهای متراکمی چون نیویورک و سن فرانسیسکو، دیترویت فضای زیادی برای اعطا کردن دارد- و در اینجا تبدیل قطعه زمین های فراموش شده و بلا استفاده به زمین های کشاورزی پرمحصول بیشتر معنی دارد تا ایجاد زمین های کشاورزی عمودی مالتی میلیون دلاری.

فرایت فارمز ( freight farms )

جان فریدمن و براد مک نامارا متوجه وابستگی نیوانگلند به مواد غذایی وارداتی و مشکلات جنوب بوستون در زمینه امنیت غذایی شدند. در سال ۲۰۱۱ این دو دوست کمپینی را برای کمک به حل مشکل این دو منطقه از طریق زمین های کشاورزی سرپوشیده راه اندازی کردند.

خیلی سریع بعد از آن، فرایت فارمز متولد شد و اکنون تنها یک مزرعه نیست. متناسب با مدل شهر بوستون، سیاست فرایت فارمز این است که به افراد "ماهیگیری" یاد دهد: این شرکت کاتینرهای قابل حمل و نقل را به کسانی که در سراسر منطقه می خواهند کار کشاورزی انجام دهند می فروشد. کانتینرها به گونه ای طراحی شده اند که خود کفا باشند- به این معنا که حتی کسانی که تجربه کشاورزی ندارند نیز بتوانند این کار را انجام دهند. تیم فرایت فارمز این کشاورزان خودساخته را با آموزش های مداوم حمایت می کنند. این شرکت ازکنون از بوستون تا کانادا گسترده شده است و تخمین زده می شود که حدود ۱۰۰ مزرعه تنها در امریکا داشته باشد.

۸-برایت فارمز

برایت فارمز از درون موسسه غیرانتفاعی نیویورک سان وورکز در سال ۲۰۰۶ رشد کرده است. پروژه اول آن " یک نمونه اولیه از مزرعه شهری پایدار و مرکز اموزشی محیط زیست در نزدیکی رودخانه هادسون" بود. اما این استارت آپ به سرعت تغییر جهت داد- بازگشایی یک مرکز مشاوره برای کمک به کشاورزان شهری مشتاق برای تحقق یافتن رویایشان.

این شرکت هم چنین، خود سه مزرعه در پنسیلوانیا، ویرجینیا و ایلینویز راه اندازی کرده است.

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید