Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهوری امریکا، خواستار حذف برنامه غذایی شد

نیازمندان امریکایی از سیاست حذف کوپن غذایی توسط ترامپ ناراضی هستند/ وزارت کشاورزی امریکا: منطقه کلمبیا بالاترین جمعیت دریافت‌کننده کوپن غذایی را داشت

ساکنان بخش Congress Heights محله مسکونی در جنوب شرقی واشنگتن، دی سی، در ایالات متحده از تاثیرات ویرانگر طرح رئیس جمهوری برای حذف کوپن غذا خانواده های فقیر می گویند.

نیازمندان امریکایی از سیاست حذف کوپن غذایی توسط ترامپ ناراضی هستند/ وزارت کشاورزی امریکا: منطقه کلمبیا بالاترین جمعیت دریافت‌کننده کوپن غذایی را داشت

ساکنان بخش Congress Heights محله مسکونی در جنوب شرقی واشنگتن، دی سی، در ایالات متحده از تاثیرات ویرانگر طرح رئیس جمهوری برای حذف کوپن غذا خانواده های فقیر می گویند.

به گزارش ایانا از سایت گاردین، Congress Heights ، محله ای است که عمدتا سیاه پوست و سفید پوست در آن زندگی می کنند و تنها در پنج مایلی جنوب شرقی کاخ سفید، قرار دارد ، این درحالی است که هفته گذشته دونالد ترامپ از یک طرح بودجه، رونمایی کرد که از حذف برنامه مکمل تغذیه ( Supplemental Nutrition Assistance Program (Snap) ، که به نام کوپن غذا " food stamps " ، شناخته می شود، خبر می داد.

از دست دادن کوپن غذا می تواند برای بریت ویرانگر باشد ، کسی که به جرم سرقت و مواد مخدر 17 سال در زندان به سر برده و اکنون در تلاش است تا به عنوان یک آرایشگر کار کند. وی می گوید: "اگر من غذا نداشته باشم، باید در سطل زباله چیزی برای خوردن پیدا کنم؛ یا باید برای اینگه گرسنه نباشم دست به دزدی بزنم ."


در ماه فوریه، حدود 42 میلیون آمریکایی کمک هایی از طریق برنامه Snap دریافت کردند ، که بیشتر دریافت کنندگان یعنی در حدود 72 درصد دارای فرزند بودند و بیشتر از یک چهارم خانواده ها یا با سالمندان یا با افراد معلول زندگی می کردند. طرح فدرال به طور گسترده ای توسط اقتصاددانان و دانشگاهیان به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای کمک به نیازمندان مورد تحسین قرار گرفته است.


Stacy Dean ، معاون بخش سیاست کمک های غذایی در مرکز بودجه و سیاست (1) گفت: "در سال های اخیر، در اواخردهه 1960 و 70 ، ما مشکل سوء تغذیه شدید در کشور داشتیم. البته نه در همه جا، اما در جوامع فقیر در سراسر کشور ما با گرسنگی شدید، رو به رو بودیم و (برنامه کمک غذایی ) snap تا حد زیادی به حل این مشکل کمک کرد."

وی گفت : "حذف بودجه پیشنهادی نگران کننده است . کنار کشیدن از مسئولیت برای پایان دادن به گرسنگی به عنوان یک مسئله ملی می تواند ما را به دوران تاریک گذشته ببرد."

این درحالی است که براساس گزارش خدمات تغذیه وزارت کشاورزی امریکا در سال 2015، منطقه کلمبیا در مقایسه با ایالت های امریکا یکی از بالاترین نسبت جمعیت دریافت کننده کوپن غذایی را داشت. برای مثال، 21.97 درصد از ساکنان آن منطقه در سال 2014، کوپن غذایی دریافت کردند.

Kozette Green ، یک مادر 44 ساله ، به همراه دوقلوهای نه ساله اش و یک دختر، 18 ساله، وابسته به کوپن غذایی هستند، وی از زمان تولد دختر بزرگترش در سال 1998 برای مراقبت از وی ، مجبور شد تا کارش را ترک کند . وی می گوید: "این کوپن غذایی به من و غذای بچه هایم کمک کرده است ."

وی 273 دلار در ماه برای خود و فرزندان اش دریافت می کند . وی نگران از این است چناچه این کوپن از وی گرفته شود چه کار باید بکند ،" وی می گوید:. "بچه ها ی من احتمالا چیزی زیادی نخواهند داشت تا بخورند و این وحشتناک است. همچنین برای افرادی که شغلی ندارند ، می تواند در زمینه فراهم کردن غذا، نگران کننده باشد."

رجینالد پورتر بیگ، 59 ساله ، کسی که زمانی بی خانمان و بیکار بوده و از یک دهه پیش از کوپن غذا استفاده کرده ، دارای پنج فرزند است، می گوید: "این برنامه تاثیر منفی خواهد داشت. چرا که قطع کردن مواد غذایی از دهان من و بچه هایم ، عادلانه نیست. مردم به ترامپ رأی دادند ، درحالی که وی پاسخ درستی به آنها نداد. مردم اینجا فقیر هستند و این درحالی است که برای او اهمیتی ندارد و در نتیجه ما برای این که زنده بمانیم باید دست به دزدی بزنیم."

رسانه های محافظه کار مانند فاکس نیوز پیش تر از دریافت کنندگان کوپن غذا به عنوان " moochers "(2)، "انگل" و "مصرف کنندگان" به جای "سازندگان" یاد کرده است . هفته گذشته مدیر بودجه ترامپ میک مولوانی" Mick Mulvaney "گفت: "افرادی که از کوپن غذا استفاده می کنند و سالم هستند، باید سرکار بروید."

اما با توجه به آمار و ارقام دولت، اکثر خانواده ها که وابسته به Snap هستند، 55 درصد از آنها یکی از اعضای خانواده شان کار می کند. اما مشکل این است که آن ها به اندازه کافی پول برای تغذیه خانواده خود ندارد.

دیاموند و جورجیا گیبسون یک پسر شش ساله دارند و کوپن غذا به ارزش 350 دلار در ماه دریافت می کنند. دیاموند، 44 ساله ، از دیسک کمر رنج می برد و کار خود را به عنوان یک مدیر حدود 18 ماه پیش از دست داد. او گفت: "من به ترامپ رأی دادم و چه اشتباهی کردم. و فکر می کردم او به عنوان یک کسی که در کسب وکار و تاجر است می تواند کشور را اداره کند اما اکنون وضعیت را به گونه ای دیگر می بینم."

وی گفت :"اگر خانواده، بن غذا را از دست بدهد ، این امر می تواند یک ضربه بزرگ باشد . با این وضعیت ، سه وعده غذایی در روز شاید به یک یا یک و نیم وعده کاهش یابد. چراکه ما در پایتخت کشور هستیم و قیمت ها بالا هستند. "

جورجیا گفت: "ترامپ کشور را از هم جدا کرده و افراد را طبقه بندی کرده است . این درحالی است که همواره نژادپرستی وجود داشته و ما به این مشکل آگاه هستیم اما در حال حاضر این مسئله به وضوح قابل مشاهده است. "

رالیک ترنر، 52 ساله ، توسعه دهنده جامعه و مددکار اجتماعی، گفت: "کوپن غذایی یک نوع یارانه است و باعث آوردن نان برای هر خانوار در این کشور نمی شود. بسیاری از سالمندان از 6 دلار تا 14 دلار برای یک ماه دریافت می کنند؛ هیچ کس نمی تواند با این مقدار زندگی کند. این به معنی هیچ است . این حرف که گفته شده بن غذا باعث غنی شدن افراد فقیر شده ، نادرست است ."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Center on Budget and Policy Priorities (CBPP) :یک موسسه تحقیقاتی و سیاستی غیر حزبی. که به دنبال طراحی سیاست های فدرال و ایالتی برای کاهش فقر و نابرابری و برای بازگرداندن سیاست های مالی در راه عادلانه و موثر تر است.

2- کسی که چیزی از کسی می گیرد بدون اینکه چیزی به وی برگرداند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید