Iranian Agriculture News Agency

8742 تن گندم و جو از کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از 8 هزار و ۷۴۲ تن گندم و جو به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

8742 تن گندم و جو از کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از 8 هزار و ۷۴۲ تن گندم و جو به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت غلات قرار دارد، اظهار داشت: از این میزان ۲۲ هزار هکتار زیرکشت گندم و ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز زیر کشت جو است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۶۶ هزار تن گندم از مزارع گندم استان برداشت شود، بیان کرد: در حال حاضر کار خرید گندم مازاد کشاورزان توسط ۲۴ مرکز خرید در حال انجام است.


خرید تضمینی ۲۴۰۰ تن گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید تضمینی 2 هزار و ۴۰۰ تن گندم تاکنون خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷۰ تن افزایش یافته است.

ولی پور ادامه داد: با توجه به بارندگی های خوب امسال پیش بینی می شود امسال بتوانیم ۲۷ هزار تن گندم مازاد کشاورزان را از آن ها خریداری کنیم که نسبت به سال گذشته دو هزار تن بیشتر خواهد بود.

به گفته وی خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ماه در استان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تن جو از اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: برای خرید تضمینی جو نیز در حال حاضر هفت مرکز خرید در استان فعال شده است.


پیش بینی خرید تضمینی ۲۰ هزار تن جو

ولی پور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر پنج هزار و ۳۴۲ تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، بیان داشت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن جو از کشاورزان خریداری شد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۲۰ هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: خرید تضمینی جو در استان تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی کار برداشت غلات در استان از نیمه اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل مرداد ما نیز ادامه خواهد داشت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید