Iranian Agriculture News Agency

توطئه آب‌نخوردن غربی‌ها



شرق ، پوریا عالمی

امروز و در ادامه سفرنامه‌ام دست غرب را مثل آب‌ خوردن رو می‌کنم:

غربی‌ها خیلی مارموز و کلک هستند. زمام غرب برخلاف زمام شرق کلا از بین رفته. غرب با دادن چهارتا آزادی ظاهری به مردم غربی، مردم غرب را چیز فرض کرده ما نمی‌دانیم، اما با چشم خودمان دیدیم که غرب تعطیل است. چطور؟
غربی‌ها برای استثمار غربی‌ها با اینکه بحران آب ندارند، آب را به قیمت جان مردم می‌دهند دست مردم؛ یعنی یک بطری آب شونزده‌هزار تومان. آن‌وقت باید بیایید ببینید که هروقت مردم غرب تشنه می‌شوند دودوتا چهارتا می‌کنند و می‌بینند آب مثلا چهار یورو می‌شود، اما نوشیدنی‌های دیگر می‌شود یک یوروونیم. همین‌طوری همه مردم غرب را خرده‌خرده معتاد کرده‌اند.
شما حتما تابه‌حال نمی‌دانستید دلیل عدم پیشرفت غرب چیست؟ غربی‌ها همیشه پاتیل هستند. به‌همین‌دلیل غرب عقب‌مانده است. برعکس شرق که ته پیشرفت است.
آیا غرب که به مردم خودش رحم نمی‌کند، به بقیه رحم خواهد کرد؟ وقتی آب را روی مردم خودش بسته و الکل را باز کرده، آیا دیگران را تشنه لب چشمه نخواهد برد و برنخواهد گرداند؟
ما ایرانیان قدرناشناسیم. چون آب در ایران مفت است، طوری که ملت با شلنگ آب می‌خورند. (همین غرب حتی برای نظافت شخصی هم شلنگ و آفتابه ندارد و همین ثابت می‌کند مردم غرب در چه منجلابی غوطه‌ورند)
جز اینها، در شرق مردم وقتی جایی تجمع می‌کنند هم چطوری متفرق می‌شوند؟ با تیتیش‌ترین و نازترین روش جهان؛ یعنی شلنگ آب را می‌گیرند روی جمعیت. در خارج جای شلنگ آب، اصلا به معترضان توجه نمی‌کنند و همین سبب می‌شود این بدبخت‌ها بدون اینکه کسی بهشان توجه کرده باشد با افسردگی به خانه بازگردند.
از طرفی ما شرقی‌ها هزارسال است می‌دانیم «آب روشنایی است» و به‌همین‌دلیل نیاز ندیدیم برق و لامپ را اختراع کنیم، اما همین غرب بدبخت مجبور شد برق و لامپ را اختراع کند.
یا ما هر کاری را «مثل آب‌ خوردن» انجام می‌دهیم درحالی‌که غرب بدبخت باید حتما برای کار زحمت بکشد و درس بخواند و همین‌طور با آشنا و رانت کارش حل نمی‌شود.
شاید سؤال کنید چرا مردم غرب از دست غرب فرار نمی‌کنند و به شرق یا خاورمیانه پناهنده نمی‌شوند؟ خب جوابش مشخص است. غرب، آب خوردن را در شیشه کرده و مردمش را معتاد کرده تا نفهمند دولت چی سرشان آورده.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید