Iranian Agriculture News Agency

همزمان با فصل برداشت گندم و جو در استان تهران؛

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی با فرارسیدن فصل برداشت غلات و نزدیکی عید فطر، تفاهم نامه ای جهت توسعه همکاری ها در جمع آوری زکات امضا کردند.

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی با فرارسیدن فصل برداشت غلات و نزدیکی عید فطر، تفاهم نامه ای جهت توسعه همکاری ها در جمع آوری زکات امضا کردند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در ابتدای جلسه شورای هماهنگی سازمان با اشاره به موضوع صدقه اظهار داشت: در کنار کمک های مردمی و طرح هایی مثل طرح اطعام محسنین و صدقه، بخشی از منابع مالی کمیته امداد جهت فقر زدایی محرومان نیز از طریق پرداخت زکات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مردم تهران درسال گذشته 40 میلیارد تومان صدقه دادند که این مبلغ ، معادل 15 درصد صدقات جمع آوری شده در کشور را شامل می شود.

ولیئی با اشاره به فعالیت 3هزارخیریه در تهران گفت: علاوه بر کمیته امداد ، 3 هزار خیریه نیز در تهران صدقات مردمی را جمع آوری می کنند که همین مسئله باعث شده تا سرانه پرداخت روزانه هر تهرانی 83 ریال باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به تصویب قانون زکات در سال 90 در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت گفت: براساس این مصوبه ، شورای زکات متشکل از امام جمعه به عنوان رییس شورا، نماینده استاندار یا فرمانداران ، نماینده جهاد کشاورزی و کمیته امداد، در استان، شهرستان ها و حتی دهیاری ها شکل گرفته و احکام آنها نیز صادر شده است.

وی با تقدیر وتشکر از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: از دستگاه های موثر در موضوع زکات در استان تهران، سازمان جهاد کشاوررزی استان است که با ارسال 40هزارپیامک به زارعین استان باموضوع زکات و اعزام مبلغان به مراکز جمع آوری گندم و جوی استان جهت جمع آوری زکات و اقامه نمازهای شکرگزاری در این حوزه، همکاری بسیار خوبی در این بخش داشته است.

ولیئی تصریح کرد : 25هزار واحد کشاورزی ، صنعتی ، دامداری و خدماتی درسطح استان تهران توسط کمیته امداد ایجاد شده است و با تامین مالی انجام شده بالغ بر 130 میلیارد تومان درسال جاری نیز امکان پرداخت وام اشتغال درکمیته امداد وجود دارد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سال گذشته ده درصد زکات پرداختی مردم درتهران توسط دستگاه های کارتخوان( poss ) جمع آوری شد، امسال شماره تلفن 7355 برای پرداخت زکات مردمی تعیین شده است.

گفتنی است بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران وکمیته امداد، ارائه بانک اطلاعات بهره برداران به منظور پرداخت زکات، اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی به واحدهای کشاورزی و دامی ایجاد شده توسط کمیته امداد و آموزش، تجلیل از زکات دهندگان درحوزه کشاورزی در سطح 16 شهرستان استان تهران و بهره گیری از مروجین کمیته امداد در همایش های تقدیر از کشاورزان نمونه و سایر همایش های جهاد کشاورزی استان تهران را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید