Iranian Agriculture News Agency

در راستای موافقتنامه بین الملی برای توقف ماهیگیری غیرقانونی

دبیرکل فائو: موافقتنامه آغازی بر توقف ماهیگیری غیرقانونی است/ فائو 1.5 میلیون دلار بودجه برای اجرای موافقتنامه اختصاص داده است

موافقتنامه Agreement on Port State Measures (PSMA) ، به توقف ماهیگری غیر قانونی و گزارش نشده و بدون قاعده (IUU) کمک می کند. یک معاهده بین المللی با هدف متوقف کردن روش های ماهیگیری غیر قانونی، به طوری که تمام ابزار لازم را برای رسیدن به هدف مان فراهم می کند."

دبیرکل فائو: موافقتنامه آغازی بر توقف ماهیگیری غیرقانونی است/ فائو 1.5 میلیون دلار بودجه برای اجرای موافقتنامه اختصاص داده است

موافقتنامه Agreement on Port State Measures (PSMA) ، به توقف ماهیگری غیر قانونی و گزارش نشده و بدون قاعده ( IUU ) کمک می کند. یک معاهده بین المللی با هدف متوقف کردن روش های ماهیگیری غیر قانونی، به طوری که تمام ابزار لازم را برای رسیدن به هدف مان فراهم می کند."

به گزارش ایانا از وبسایت فائو دبیر کل فائو ، خوزه گرازیانو دا سیلوا در نشست اسلو ، این مطالب را گفت. گفتنی است، نخستین نشست سازمانه های ذی ربط برای موافقت معاهده بین المللی با هدف توقف ماهیگیری غیر قانونی30 می 2017 در اسلو ، برگزارشد .

وی گفت: "این پیمان نامه در زمینه قوانین محدودیت دسترسی کشتی های ماهیگیری به بنادر واز جمله درباره مجوز های مناسب و مشخص کردن گونه ها و مقدار ماهی صید شده ، انجام می شود. PSMA نتیجه سال ها تلاش دیپلماتیک برای مبارزه با معضل ماهیگیری غیر قانونی است به طوری که طی این ماهیگیری (غیرقانونی) سالانه به میزان 26 میلیون تن ماهی به ارزش 23 میلیارد دلار صید می شود که می تواند به عنوان یک تهدید بزرگ برای تمام تلاش ها به منظور تقویت ماهیگیری پایدار در اقیانوس های جهان به شمار آید.

تمرکز بر اجرا

در نشست اسلو، فرصتی برای احزاب فراهم شد تا به تعریف مسئولیت های کشورهای بندری، سازمان های منطقه ای مدیریت شیلات و سایر نهادهای بین المللی، از جمله FAO بپردازند.

پروتکل مورد بحث شامل چگونگی انتقال موارد در زمان واقعی و انتشار و تبادل اطلاعات است آن هم برای زمانی که کشورهای بندری، نقض احتمالی مربوط به کشتی را به مقامات منطقه گزارش دهند.

همچنین الزامات فنی مربوط به کشورهای در حال توسعه نیز در نظر گرفته خواهد شد. به همین دلیل گروه موقتی پس از این هفته و به منظور پیشنهاد در مورد ایجاد مکانیسم لازم برای اختصاص بودجه مناسب به منظور اطمینان بخشی به اعضا، در باره مناطقی مانند مناطق جزیره ای کوچک و در حال توسعه واقع در برخی مناطق جذاب ماهیگیری در جهان ، دیدار خواهد کرد.

گرازیانو دا سیلوا گفت : "این لحظه ای بسیار مهم است. چراکه فائو در حال حاضر 1.5 میلیون دلار بودجه خود را برای این تلاش اختصاص داده است." وی از ​​نروژ، سوئد و ایالات متحده آمریکا برای کمک های شان به این برنامه تشکر کرد.

مزایای PSMA

گرازیانو دا سیلوا گفت: " PSMA بخشی از یک تلاش جهانی برای حفاظت از منابع طبیعی دریایی در جهان به شمار می رود."

وی خاطرنشان کرد: "این توافقنامه، مزایای زیادی دارد که از جمله این موارد می توان به ترویج پایداری پرورش ماهی های دریایی، بهبود معیشت و امنیت غذایی جوامع ساحلی و کاهش فعالیت های غیر قانونی که اغلب با ماهیگیری IUU مرتبط است، مانند قاچاق، نقض حقوق کارگر و برده داری، اشاره کرد."

PSMA ، سهم زیادی برای رسیدن به 14 هدف توسعه پایدار در راستای پایان دادن به ماهیگیری IUU تا سال 2020 دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید