Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شعب مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خبر داد:

تولید 8 نوع واکسن و 5 نوع سم عقرب در شعب شش‌گانه مؤسسه رازی

مدیر امور شعب مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به تولید هشت نوع واکسن و پنج نوع سم عقرب در شعب شش‌گانه این مؤسسه، گفت: علاوه بر اینکه تولیدات شعب مؤسسه رازی استان‌های مناطق همجوار را از نظر پوشش‌دهی این واکسن‌ها تأمین می‌کند، برخی تولیدات نیز منحصربه‌فرد بوده و نیاز کل کشور را برطرف می‌کند.

تولید 8 نوع واکسن و 5 نوع سم عقرب در شعب شش‌گانه مؤسسه رازی

مدیر امور شعب مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید هشت نوع واکسن و پنج نوع سم عقرب در شعب شش‌گانه این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر علیرضا طاهری با اشاره به اینکه هماهنگی امور مؤسسه رازی با شعب ششگانه و نیز با معاونت های مختلف مؤسسه، توسط امور شعب انجام می شود، اظهار کرد: مؤسسه رازی در سطح کشور دارای شش شعبه است که شعبه مشهد قدیمی ترین آن بوده و شعبه اراک نیز آخرین شعبه مؤسسه رازی در حال حاضر محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه در شعب مختلف همانند مؤسسه رازی مرکز، فعالیت های متنوعی در زمینه تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک انجام می شود، افزود: برخی تولیدات شعب منحصر به فرد بوده و نیاز کل کشور را تأمین می کند؛ از جمله واکسن گامبورو در شعبه مشهد، واکسن دوگانه روغنی نیوکاسل آنفلوانزا در شعبه مرند و واکسن آگالاکسی، تک گانه روغنی آنفلوانزا و تگ گانه روغنی نیوکاسل در شعبه شیراز، که به صورت 100 درصد در این شعبه ها تولید می شوند .

مدیر امور شعب مؤسسه رازی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد واکسن انتروتوکسمی که یکی از واکسن های استراتژیک دام است، در مؤسسه رازی شعبه اهواز، شیراز و کرمان تولید می شود و حدود 80 درصد تولید واکسن قانقاریا به روش فرمانتوری نیز در شعبه مشهد به تولید می رسد .

وی ضمن تفکیک تولیدات شعب مؤسسه رازی، ادامه داد: واکسن های آگالاکسی، انتروتوکسمی و آنفولآنزا و نیوکاسل طیور در شعبه شیراز، واکسن انتروتوکسمی در شعبه کرمان، واکسن های شاربن، قانقاریا و گامبورو در شعبه مشهد، واکسن دوگانه نیوکاسل آنفلوانزا و تک گانه آن ها در شعبه مرند، واکسن انتروتوکسمی 40 دزی و پنج نوع سم عقرب آنتی سرم های درمانی در شعبه اهواز و در آینده ای نزدیک کیت های تشخیصی در شعبه اراک این مؤسسه تولید می شود .

طاهری با اشاره به اینکه از سال جاری آنتی سرم های درمانی به صورت پلاسما در مؤسسه رازی شعبه اهواز تولید می شود، ادامه داد: بیش از 30 درصد درآمد مؤسسه رازی مربوط به شعبه های این مؤسسه است .

وی تأکید کرد: علاوه بر تولیدات، یکی از علل تأسیس شعب مختلف مؤسسه رازی تولیدات محصولات بیولوژیک در مکان های مختلف بوده تا مناطق مختلف کشور را در حوزه این نوع تولیدات پوشش دهد .

مدیر امور شعب مؤسسه رازی با اشاره به اینکه در مجموع بالغ بر 450 نفر در شش شعبه مؤسسه رازی مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد، حدود 30 نفر از اعضای هیئت علمی مؤسسه محسوب می شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید