Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر پیش‌بینی کرد؛

تولید 280 هزار تن محصولات سردرختی در باغ‌های مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: سطح زیرکشت باغات شهرستان با احتساب سطوح اصلاح و جایگزینی و توسعه باغات جدید مجموعاً 14 هزار و 718 هکتار است که شامل 14 هزار و 96 هکتار سطح باغات بارور و 622 هکتار غیر بارور می شود.

تولید 280 هزار تن محصولات سردرختی در باغ‌های مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: سطح زیرکشت باغات شهرستان با احتساب سطوح اصلاح و جایگزینی و توسعه باغات جدید مجموعاً 14 هزار و 718 هکتار است که شامل 14 هزار و96 هکتار سطح باغات بارور و 622 هکتار غیر بارور می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، احمد شهریار گفت: با در نظر گرفتن 2 نوبت بارش تگرگ در سطح شهرستان و افت عملکرد مربوط به تلقیح و گرده افشانی در باغات سیب و گیلاس و آلبالو ناشی ازشرایط نا مساعد جوی در زمان گلدهی، کل تولید محصولات سردرختی شهرستان 280 هزار تن در سال جاری پیش بینی می شود.

وی افزود: از نظر وضعیت آفات و بیماری های درختان میوه خوشبختانه بیماری لکه سیاه سیب به عنوان مهمترین بیماری در باغات سیب بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان با اجرای کلاس ها، کارگاههای آموزشی و صدور اطلاعیه های فنی و توصیه های کارشناسی، بسیار کمتراز آستانه خسارت اقتصادی است .

وی عنوان کرد: در مورد آفت کرم سیب با نصب 13 عدد تله فرمونی و بازدیدهای میدانی کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی روند رشد و تکامل آفت مونیتورینگ و رصد می شود و زمان انجام سمپاشی اولیه نیز اعلام شده و در حال حاضر نیز شرایط کنترل آفت بسیار مطلوب است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید