Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور خبر داد:

صادرات واکسن دامپزشکی با مجوز GMP در سال جاری/ تولید سالانه 100 میلیون دز واکسن تک‌گانه نیوکاسل و آنفلوانزا

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) با اشاره به اینکه این مرکز در سال جاری گواهی سازمان بهداشت جهانی را دریافت می کند، گفت: بر این اساس تنها تولیدکننده واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

صادرات واکسن دامپزشکی با مجوز GMP در سال جاری/ تولید سالانه 100 میلیون دز واکسن تک‌گانه نیوکاسل و آنفلوانزا

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور از صادرات واکسن دامپزشکی با مجوز GMP در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر محمد جواد مهربان پور با اشاره به اینکه یکی از بارزترین نکات بخش تولید واکسن های طیور مؤسسه رازی شعبه شیراز نزدیک شدن به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است، اظهار کرد: این شعبه با اقدامات انجام شده موفق شد تاکنون حدود 90 درصد مراحل اخذ مجوز GMP را طی کند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای دریافت گواهی سازمان بهداشت جهانی در سال جاری افزود: بر این اساس تنها تولیدکننده واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

رئیس مؤسسه رازی شعبه شیراز خاطرنشان کرد: دروازه صادرات واکسن های دامپزشکی از بخش تولید واکسن های ویروسی مؤسسه رازی شعبه شیراز می گذرد؛ چراکه علاوه بر ساختمان آن که بر اساس استانداردهای خاص ساخته شده، تجهیزات و امکانات مورد نیاز GMP از جمله آب WFI ، PW ، دستگاه تزریق اتوماتیک و دستگاه برداشت اتوماتیک در این شعبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه واکسن تک گانه نیوکاسل، تک گانه آنفلوانزا و دوگانه نیوکاسل، آنفلوانزا از جمله واکسن های طیوری هستندکه در این شعبه تولید می شوند، گفت: در حال حاضر در این بخش سالانه 100 میلیون دز واکسن تک گانه نیوکاسل و آنفلوانزا تولید می شود.

مهربان پور اضافه کرد: مؤسسه رازی شعبه شیراز در سال جاری نیز تولید حدود 50 میلیون دز واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا را در دستور کار خود دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید