Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی 7000 تن جو از کشاورزان سمنانی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از خرید ۷هزار تن جو تضمینی از کشاورزان استان خبر داد.

خرید تضمینی 7000 تن جو از کشاورزان سمنانی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از خرید هفت‌هزار تن جو تضمینی از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف اله رضایی گفت: در سال زراعی ۹۶ -۹۵ سطح ۱۳ هزار و ۷۹۱ هکتار کشت جو آبی سه‌هزار و ۸۵۹ هکتار کشت جو دیم صورت گرفته است. عمده ترین منطقه کشت جو آبی در شهرستان گرمسار با سطح حدود چهارهزار و ۶۵۰ هکتار و جو دیم استان در منطقه کالپوش از توابع شهرستان میامی است.

وی افزود: ۱۶ مراکز خرید جو پیش بینی شده که درسطح استان عملیات خرید جو را انجام می دهند.

رضایی با اشاره به اینکه متولی خرید جو در استان شرکت پشتیبانی امور دام است، افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود ۵۰ هزار و ۳۵۲ تن جو در استان تولید شود که در این ارتباط کار برداشت توسط دستگاه های برداشت (کمباین ) بومی و مهاجر در حال انجام است.

رضایی در این ارتباط افزود: در سال گذشته تعداد ۱۰ دستگاه کمباین از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به متقاضیان واگذار شده است که در برداشت سال جاری مورد استفاده قرار می گیرد.

رضایی در پایان گفت: بر اساس گزارش واصله از شرکت های پشتیبانی امور دام تا کنون حدود هفت‌هزار تن خرید جو تضمینی از کشاورزان صورت گرفته که قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید