Iranian Agriculture News Agency

در راستای مشارکت دانشگاه های اروپا انجام می شود

بسیج دانشگاه های اروپا برای ایجاد تحول در کشاورزی این قاره/اختصاص 8.7 میلیون پوند برای دگرگونی کشاورزی اروپا/انجام تحقیقات در راستای افزایش انعطاف پذیری، پایداری و درآمد اقتصادی

دانشگاه های سراسر اروپا با در اختیار داشتن 10 میلیون یورو (8.7 میلیون پوند) در پروژه های مربوط به تغییر و تحول دربخش کشاورزی اروپا مشارکت می کنند.

بسیج دانشگاه های اروپا برای ایجاد تحول در کشاورزی این قاره/اختصاص 8.7 میلیون پوند برای دگرگونی کشاورزی اروپا/انجام تحقیقات در راستای افزایش انعطاف پذیری، پایداری و درآمد اقتصادی

دانشگاه های سراسر اروپا با در اختیار داشتن 10 میلیون یورو (8.7 میلیون پوند) در پروژه های مربوط به تغییر و تحول دربخش کشاورزی اروپا مشارکت می کنند.

به گزارش ایانا از سایت Farminguk ، سیاست های اخیر کشاورزی توسط مکانیزاسیون فشرده، استفاده بیش از حد نهاده ها و ورودی های خارجی (آب، انرژی، کود، آفت کش و غیره) کشاورزی تک محصولی و تخریب خاک، به کاهش تنوع زیستی منجر شده است که باعث شده تا اقتصاد کشاورزان اروپایی در معرض خطر قرار گیرد.

برای افزایش تنوع در کشت، تنوع زیستی و پرورش توسعه پایدار اقتصاد زیستی ، کنسرسیوم اروپایی ( European-wide consortium ) به توسعه و گسترش مدل های نوآورانه در کشاورزی و تجارت محصولات کشاورزی اقدام کرده است.

دانشگاه پلیموت یکی از دانشگاه هایی است که در این پروژه مشارکت دارد. همچنین به این دانشگاه به میزان 165 هزار و 416 پوند از بودجه افق اتحادیه اروپا 2020 به عنوان بخشی از 10 میلیون یورو پروژه پنج ساله ای برای افزایش انعطاف پذیری طولانی مدت، پایداری و درآمد اقتصادی کشاورزی در سراسر اتحادیه اروپا داده شده است.

این اقدام از طریق ارزیابی منافع و به حداقل رساندن محدودیت ها، موانع و اشکالات سیستم های کشت متنوع تحت ورودی (نهاده) کم انجام می شود که براساس ویژگی های منحصر به فرد از شش بخش اتحادیه اروپا (با در نظر گرفتن خصوصیات خاک و آب و هوا) انجام می شود.

این مناطق از منطقه جنوب و شمال Mediterranean ، کشورهای جنوبی شامل شبه جزیره ایبری (1) شبه جزیره ایتالیا و شبه جزیره بالکان و دیگر مناطق (2) و کشورهای شمالی ایسلند، جمهوری ایرلند، جزیره من، انگلستان، جزایر فارو، هلند، شمال آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس و شمال غرب روسیه هستند.

منطقه اتلانتیک مرکزی یا Atlantic central نیز جزایر بریتانیا (بریتانیا و ایرلند)، ایسلند، بلژیک، هلند، مناطق مرکزی و شمالی پرتغال، شمال غرب و شمال اسپانیا (از جمله جنوب کشور باسک)، بخش جنوب غربی و غربی فرانسه (از جمله شمال باسک کشور، اسکاندیناوی غربی، و شمال آلمان) را شامل می شود.

Continental یا منطقه سرزمین اصلی اروپا در عین حال جزایر یونان، قبرس، مالت، سیسیل، ساردینیا، جزیره کورس، جزایر بالئارس، ایرلند، بریتانیا، جزیره من، جزایر مانش، نوایا زملیا و مجمع الجزایر دانمارک، و همچنین جزایر اقیانوسی از جمله جزایر قناری، مادیرا، آزور، ایسلند، جزایر فارو، و سوالبارد را دربر می گیرد.

یا منطقه پانونیا، منطبق با نیمه باختری مجارستان کنونی و بخش های کوچکی از کشورهای کنونی اتریش، کراواسی، صربستان، اسلوونی و بوسنی و هرزگوین است. انونیا امروهز بیشتر به بخش های آن سوی دانوب در مجارستان و گاه به همه مجارستان گفته می شود.

منطقه Boreal هم از سوئد و فنلاند، استونی، لاتویاو لیتوانی و دریای بالتیک ، تشکیل شده است.

همچنین قرار است محققان دانشگاه پورتسموث به توسعه مدل ریاضی برای کشف چگونگی سیستم های کشت متنوع، تست شده تحت آزمایشات مزرعه و مطالعات موردی، تحت تاثیر سیستم خاک- آب - هوا-گیاه (3) از مزرعه تا بهبود روابط بین فرآیندهای زیست محیطی در محیط زیست و اکوسیستم های خاص، برای هر یک از مناطق موجود در پروژه اقدام کنند.

این درحالی است که نتایج می تواند به توسعه یک ابزار پشتیبانی تصمیم گیری ساده برای انتخاب مناسب ترین سیستم های کشت و شیوه های کشاورزی برای بهبود بهره وری و پایداری مزرعه کمک کند. همچنین می تواند دستورالعمل هایی را برای استفاده موثر و کارآمدتر از منابع در بسیاری از بخش های درگیر در اقتصاد زیستی فراهم کند.

تنوع محصول

دکتر ماریانا سراسولو، استاد و محقق ارشد گروه ریاضی دانشگاه پورتسموث گفت: "با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی-اجتماعی و زیست محیطی ناشی از سیستم های تک محصولی و استفاده زیاد از نهاده ها، در حال حاضر تاکید بر روش هایی است که استفاده بهینه از منابع و تنوع محصول را در پی داشته باشد."

وی افزود: "افزایش بهره وری زمین از طریق تنوع محصول با کاهش هزینه تولید و هزینه های زیست محیطی وهمچنین با درنظر گرفتن در کل زنجیره ارزش می تواند به رشد بخش کشاورزی اروپا کمک کند."

این استاد دانشگاه گفت: "با تمرکز بر تحقیق و نوآوری در زمینه توسعه روستایی با تاکید بر توسعه چارچوب سیستم و مدل های جدید کسب و کار با توجه به بافت روستایی هر منطقه از اتحادیه اروپا، می توان به ایجاد رشد پایدار رسید که این از طریق تنوع، شیوه های پایدار و استفاده کارآمد از منابع امکان پذیر است."

همچنین انتظار می رود این پروژه به این دستاورها دست یابد: 1) افزایش بهره وری زمین؛ 2) استفاده منطقی تر از زمین و ورودی های کشاورزی (آب، انرژی، ماشین آلات، کود، آفت کش)؛ 3) بهبود خدمات اکوسیستم با افزایش تنوع زیستی و کیفیت خاک؛ 4) سازمان دهی مناسب در بخش پایین از زنجیره ارزش با توجه به سیستم های جدید کشت متنوع با کاهش استفاده از انرژی؛ و 5) دسترسی به بازارهای جدید و کاهش خطر اقتصادی با پذیرش محصولات جدید براساس شرایط زمان و مکان.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- شبه جزیره ایبِری در جنوب غربی اروپا قرار دارد و کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا و جبل‌الطارق را در بر می‌گیرد.

2-کرواسی؛ مناطق شمالی اسلاونیا، زاگرب، مدیموری و زاگوری) گاهی اوقات به عنوان بخشی از اروپای مرکزی شناخته می‌شود ، قبرس از لحاظ جغرافیایی بخشی از آسیا است، اما به دلایل تاریخی و فرهنگی در اروپا گنجانده می‌شود.

مالت از جمله: گزو ، رومانی (دوبروی شمالی و گاهی والاچیا به‌عنوان بخشی از اروپای جنوبی در نظرگرفته می‌شوند. ترانسیلوانیا نیز گاهی اوقات به‌عنوان بخشی از اروپای مرکزی شناخته می‌شود).

صربستان؛ شامل مناطق شمالی (وویوودینا، بلگراد شمالی) گاهی اوقات به عنوان بخشی از اروپای مرکزی شناخته می‌شود) و اسلوونی (منطقه پریمورسکا)

3- soil-water-atmosphere-plant systems

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید