Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

سرمایه گذاری ۳۱۲ میلیارد ریال در بخش کشاورزی سمنان در ماه گذشته

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۲ میلیارد ریالی در این حوزه خبر داد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

سرمایه گذاری ۳۱۲ میلیارد ریال در بخش کشاورزی سمنان در ماه گذشته

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سرمایه‌گذاری بیش از۳۱۲میلیارد ریالی در این حوزه خبر داد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رحمت الله کاشی اظهار داشت: بر اساس مجوزهای تاسیس صادر شده در حوزه زراعی باغی و دام و طیور استان سمنان در اردیبهشت ماه امسال، در مجموع بیش از۳۱۲و۵۶۸میلیون ریال سرمایه گذاری در حوزه های زراعی، باغی و دام و طیور این استان انجام خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در مجموع۶مجوز تاسیس واحدهای تولیدی زراعی، باغی و دام و طیور در استان سمنان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا پایان این ماه صادر شده است عنوان کرد: در این مدت برای ایجاد هر کدام از واحدهای تولیدی حوزه باغی، زراعی و دام و طیور،۲مجوز تأسیس صادر شده است .

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی در مجموع۲۲۲و۶۱۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری ثابت انجام خواهد شد که از این میزان۱۴۷و۵۵۴میلیون ریال مربوط به حوزه زراعی،۲۶و۸۰۷میلیون ریال آن نیز مربوط به حوزه باغی بوده و۴۸و۲۵۳میلیون ریال آن در حوزه دام و طیور سرمایه‌گذاری خواهد شد .

کاشی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش این تعداد پروژه در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها،۸۹و۱۵۴میلیون ریال شامل۴۳و۵۸۳میلیون ریال در حوزه زراعی،۶و۷۵۸میلیون ریال در حوزه باغی و۳۹و۶۱۳میلیون ریال در حوزه دام و طیور خواهد بود خاطرنشان کرد: در مجموع۳۱۲و۵۶۸میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت و سرمایه گذاری به صورت سرمایه در گردش در حوزه زراعی، باغی و دام و طیور در استان سمنان بر اساس این مجوزها انجام می شود .

وی با اشاره به تولید۶۹هزار و۲۱۰تنی انواع تولیدات زراعی، باغی و دامی با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی در استان سمنان خاطرنشان کرد:۵۰هزار و۹۰۵تن از این محصولات مربوط به تولیدات زراعی،۷۲۹تن مربوط به تولیدات باغی و۱۸هزار و۴۰۰تن نیز مربوط به تولیدات دام و طیور است .

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای تولید این میزان محصولات کشاورزی و دامی و طیور در استان سمنان بیش از۳۱هزار و۵۵۵تن انواع مواد خام شامل هشت هزار و۳۷۵تن مواد خام زراعی۲هزار و۹۰۰ مواد خام باقی و۲۸۰تن انواع مواد خام دام و طیور استفاده می شود .

کاشی با اشاره به اینکه با احداث و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی برای۱۲۶نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود اضافه کرد: از این تعداد۹۰نفر مربوط به واحدهای تولید محصولات زراعی،۱۱نفر مربوط به واحدهای تولید محصولات باغی و۲۵نفر نیز مربوط به تولید محصولات دام و طیور است .

وی از صدور یک پروانه بهره برداری محصولات باغی در استان سمنان اردیبهشت ماه امسال خبر داد و با اشاره به سرمایه گذاری۷و۱۶۸میلیون ریالی این واحد تولیدی بیان کرد: از این میزان۶و۹۸۸میلیون ریال آن مربوط به سرمایه گذاری ثابت و۱۸۰میلیون ریال آن نیز مربوط به سرمایه در گردش این واحد تولید محصولات باغی است .

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت تولید۳۰۰تنی این واحد تولید محصولات باغی از ایجاد اشتغال برای چهار نفر با بهره‌برداری از این واحد تولید محصولات باغی خبر داد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید