Iranian Agriculture News Agency

پژوهشگران راه‌های مبارزه با علف‌های هرز را گسترش می‌دهند

دانشمندان راهی برای بیرون انداختن علف‌های هرزی که مانع رشد گیاه می‌شوند پیدا کرده‌اند/ تزریق ماده ضدعفونی‌کننده تدخینی به درون خاک آفات را مدیریت می‌کند

پبا استفاده از ترکیبی از سموم ضدعفونی کننده تدخینی، دانشمندان دانشگاه فلوریدا باور دارند که می توانند به طور دقیقی بعضی گیاهان هرز را که در غیر این صورت مانع از رشد گیاه می شوند، از درون آن بیرون کنند.

دانشمندان راهی برای بیرون انداختن علف‌های هرزی که مانع رشد گیاه می‌شوند پیدا کرده‌اند/ تزریق ماده ضدعفونی‌کننده تدخینی به درون خاک آفات را مدیریت می‌کند

با استفاده از ترکیبی از سموم ضدعفونی کننده تدخینی، دانشمندان دانشگاه فلوریدا باور دارند که می توانند به طور دقیقی بعضی گیاهان هرز را که در غیر این صورت مانع از رشد گیاه می شوند، از درون آن بیرون کنند.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی این پژوهشگران با همکاری دانشمندان موسسه غذا و کشاورزی دانشگاه فلوریدا نشان داده اند که کشاورزان می توانند از مواد ضدعفونی کننده تدخینی در مکان های خاص استفاده کنند تا اینکه بخواهند از تنها یک روش درمانی برای همه موقعیت ها استفاده کنند. برای مثال، به کار بردن مواد ضدعفونی کننده تدخینی در یک منطقه خاص که دانه های گیاهان هرز جوانه می زنند می تواند تعداد علف هایی را که رشد می کنند کاهش دهد. پژوهشگران می گویند این روش به پرورش دهندگان کمک خواهد کرد تا آفات موجود در مکان های مختلف به ویژه آنجایی که این موجودات بیشترین دردسرها را ایجاد می کنند مدیریت کنند.

به عنوان یک قاعده، پرورش دهندگان برای کشتن آفات و عوامل بیماری زا، با تزریق ماده ضد عفونی کننده تدخینی به درون خاک و در قسمت پایینی بستر آن، می توانند آفات را مدیریت کنند . در چندین سال گذشته، پژوهشگران دپارتمان علوم غذا و کشاورزی دانشگاه فلوریدا بر روی توسعه ی مناطقی که از این نظر مدیریت می شوند کار کرده اند.

ناثان بوید، استادیار علوم علف های هرز دپارتمان علوم غذا و کشاورزی دانشگاه فلوریدا می گوید: "مفهوم مناطق تحت مدیریت در فلوریدا یک پدیده جدید است همان طور که برای سایر مناطق در سراسر ایالت متحده این گونه است ، برای کنترل علف های هرز، ما پیشنهاد می کنیم که این روش را در نزدیکی سطح خاک، جایی که این علف ها می رویند به کار برید."

بسیار مهم است که این علف های هرز را نابود کنیم چراکه آن ها می توانند جلوی رشد گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و توت فرنگی ها را در میان سایر محصولات بگیرند. با توجه به پژوهش های گذشته ی دپارتمان علوم غذا و کشاورزی دانشگاه فلوریدا، علف هرزی به نام علف زرد( (nutsedge بازده محصول فلفل دلمه ای را حدود ۷۰ درصد کاهش می دهد و می تواند بازده گوجه فرنگی را تا ۵۰ درصد کم کند.

برای چندین سال، جو نولینگ، استاد کرم شناسی در مرکز تحقیقات میوه ها و آموزش دانشگاه فلوریدا، گری ولد، استادیار بیماری شناسی گیاهی به همراه بوید- هر دو در مرکز تحقیقات و آموزش ساحل خلیج ها- بر روی توسعه مناطق تحت مدیریت برای استفاده از روش ضدعفونی کردن تدخینی در خاک کار کرده اند.

در یک مطالعه جدید، پژوهشگران دپارتمان علوم غذا و کشاورزی دانشگاه فلوریدا، به سرعت علف های هرز را با ترکیبی از دی متیل، دی سولفید و پتاسیم متان کنترل کردند.

بوید می گوید: "برای مثال به چمنزار خود فکر کنید، مکان هایی وجود دارد که علف های هرز در آن جا بدتر از سایر مناطق است، یا مکان هایی که گیاهان در آن جا به خوبی رشد نمی کنند. اگر شما به دنبال یک چمنزار زیبا و سالم هستید، بنابراین شما باید بر روی مناطقی که در آن جا مشکل وجود دارد تمرکز کنید. آنچه که ما آن را توسعه دادیم نیز یک مفهوم مشابه است. اگر شما علف های هرز را با روش ضدعفونی کردن تدخینی کنترل کنید، نیازی به استفاده از علف کش ندارید. کلید ماجرا استفاده بهتر از آفت کش هاست که نتیجه آن می تواند کاهش کلی در استفاده از آفت کش ها باشد."

تحقیقات جدید قرار است به زودی در مجله ی زراعت و اصلاح نباتات ( crop protection ) چاپ شود.

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید