Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی مهندسی ارزش در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها پژوهشکده گل و گیاهان با اشاره به موضوعات مطرح شده در کارگاه آموزشی مهندسی ارزش گفت: مطالبی که در این کارگاه آموزشی مطرح شد، جنبه عمومی و مقدماتی داشت و در زمینه بالا بردن راندمان، ارتقاء کمی و کیفی، بهره‌وری، هدفمند بودن، همکاری افراد و... در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها بود.

برگزاری کارگاه آموزشی مهندسی ارزش در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی

کارگاه آموزشی با عنوان مهندسی ارزش با حضور 60 نفر از مسئولان و دانش‌آموختگان و همکاران در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها پژوهشکده گل و گیاهان با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی گفت: مطالبی که در این کارگاه آموزشی مطرح شد، جنبه عمومی و مقدماتی داشت و در زمینه بالا بردن راندمان، ارتقاء کمی و کیفی، بهره‌وری، هدفمند بودن، همکاری افراد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها بود.

محمدعلی خلج افزود: علاوه بر این‌ها، مباحثی کاربردی نیز درباره توسعه فضای سبز، پارک سرچشمه محلات، مسائل اجتماعی، توسعه شهری و... از سوی دکتر داود رضا عرب از اعضای انجمن مهندسی ارزش تدریس شد.

وی در پایان با بیان اینکه این کارگاه آموزشی هر ماه یک‌بار در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی برگزار خواهد شد، تأکید کرد: برای شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی گواهی از طرف انجمن مهندسی ارزش صادر خواهد شد.

مهندسی ارزش ( Value Engineering )، تلاشی است سازمان یافته که با هدف بررسی و تحلیل تمام فعالیت‌های یک طرح، (از زمان شکل‌گیری تفکر اولیه تا مرحله طراحی و اجرا و سپس راه‌اندازی و بهره‌برداری) انجام می‌شود و به‌عنوان یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین روش‌های اقتصادی در عرصه فعالیت‌های مهندسی، شناخته شده است. هدف مهندسی ارزش، زمان کمتر برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری بدون افزودن بر هزینه‌ها یا کاستن از کیفیت کار است./

A-960317-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید