Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی تشریح کرد:

جزئیات شرط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد را تشریح کرد.

جزئیات شرط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط سن و سابقه در قانون بازنشستگی پیش از موعد را تشریح کرد.

به گزارش ایانا از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر،مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد گفت: براساس این قانون تمامی بیمه‌شدگان عضو صندوق که در زمان ارائه تقاضای بازنشستگی پیش از موعد، دارای حداقل۷۰سال تمام سن و همچنین حداقل ده سال (‌۱۲۰ماه‌) سابقه بیمه‌پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باشند می‌توانند از مستمری ماهانه بازنشستگی پیش از موعد، متناسب با سابقه پرداخت حق بیمه به این صندوق بهره‌مند شوند .

عباس باقری با بیان این مطلب یادآور شد: قانون بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان، روستائیان و عشایر برای اولین بار در سال 1393 در قالب طرح توسط تعدادی از نمایندگان مردم به مجلس شورای اسلامی ارائه و در سال 1395 توسط شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تائید شد و پس از آن دولت تدبیر و امید قانون را جهت اجراء ابلاغ کرده است .

وی افزود: بر اساس این طرح، بیمه‌شدگانی مجاز هستند تا مدارک لازم و فرم درخواست بازنشستگی پیش از موعد را تکمیل و ارائه دهند که در تاریخ تقاضا دو شرط حداقل سن و سابقه لازم را توامان داشته باشند. در نتیجه به درخواست‌هایی که شرایط مندرج در قانون را نداشته باشند، ترتیب اثری داده نخواهد شد و این بیمه‌شدگان باید نسبت به بیمه‌پردازی در صندوق تا رسیدن به شرایط مذکور اقدام کنند .

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: از سوی دیگر باید به این موضوع توجه داشت که از سال اجرای این قانون هر ساله یک سال از حداقل سقف سنی کم خواهد شد و یکسال به حداقل سابقه بیمه‌پردازی اضافه می‌شود؛ به این معنا که در سال پنجم اجرای قانون حداقل سن بازنشستگی به 65 سال و حداقل سابقه به 15 سال خواهد رسید .

باقری اعلام کرد: با ابلاغ قانون بازنشستگی پیش از موعد، شرط سنی برای متقاضیان جدید عضویت در صندوق حداکثر 50 سال تمام سن خواهد بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید