Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رییس جمهور در آیین بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه ی فاضلاب پردیس مطرح کرد:

بخش آب و فاضلاب از اولویت‌های دولت دوازدهم است

معاون اول رییس جمهور گفت: وزارت نیرو عملکرد بسیار خوبی در زمینه آب و برق داشته، و دولت دوازدهم نیز بنا دارد بخش آب و فاضلاب را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

بخش آب و فاضلاب از اولویت‌های دولت دوازدهم است

معاون اول رییس جمهور گفت: وزارت نیرو عملکرد بسیار خوبی در زمینه آب و برق داشته، و دولت دوازدهم نیز بنا دارد بخش آب و فاضلاب را جزو اولویت‌های خود قرار دهد .

به گزارش ایانا از پاون، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس بیان کرد: هم اکنون از فضای انتخاب دور شده‌ایم و باید بپذیریم که دوران انتخابات سپری شده و از فردای انتخابات همگی وارد دوره جدیدی شده‌ایم و دیگر نباید فضای انتخابات در کشور استمرار داشته باشد چرا که کشور باید در دوره چهار ساله آینده ده‌ها گام به سمت توسعه و پیشرفت بردارد .

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران از هر جهت باید در مسیر توسعه قرار گیرد، افزود: تاریخ، ملت، سابقه و نیازهای مقطع فعلی کشور ایجاب می‌کند که در مسیر توسعه قرار گیریم و لازم است که در برخی بخش‌های توسعه‌ای تمرکز بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها معطوف شود البته این بدان معنا نیست که نسبت به سایر موضوعات بی‌تفاوت باشیم .

وی بیان کرد: برخی از این چالش‌ها در دولت عنوان ابرچالش مطرح شده‌اند که یکی از این ابرچالش‌ها مسئله بیکاری است .

جهانگیری گفت: در مقطع فعلی مسئله بیکاری جدی‌تر شده و امروز اکثر خانواده‌های ایرانی با این موضوع دست به گریبان هستند .

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد کشور برای پاسخگویی به این چالش باید سالانه حداقل یک میلیون شغل ایجاد کند و این در حالی است که اقتصاد ایران در بهترین سال‌ها حدود 700 هزار شغل ایجاد کرده است .

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشور بزرگ شود تا بتواند به نیاز اشتغال جامعه پاسخ دهد، گفت: لازمه بزرگ شدن اقتصاد سرمایه‌گذاری، تولید و حضور بخش خصوصی و بسیاری بایدها و الزامات دیگر است و نمی‌توان تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را خواست اما به الزامات آن بی‌توجه بود .

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توان کارشناسی کشور و ظرفیت‌های اقتصاد ایران، عنوان کرد: اگر شرایط مهیا باشد با اتکا به اقتصاد و ظرفیت‌های ایران قادر خواهیم بود سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم .

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: براساس بررسی‌ها و محاسبات انجام شده برای ایجاد یک میلیون شغل در سال، نیازمند 800 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم که بخشی از این مبلغ باید از منابع مالی خارجی تامین شود و لازم است شرایطی مهیا باشد تا سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران تمایل پیدا کند .

وی با تاکید بر اینکه فضای سیاسی کشور باید به سمت رفاقت، همدلی و کار حرکت کند، گفت: فضای فرهنگی نیز باید برای سرمایه‌گذاری فراهم باشد و باید به بخش خصوصی در جامعه به دید احترام نگاه شود و نمی‌توان بخش خصوصی را میدان دار اقتصاد دانست ولی همچنان با نگاه منفی به او نگریست .

وی افزود: این مسائل زمانی حل می‌شود که در تریبون‌های مختلف سرمایه گذاران محترم شمرده شوند و استانداران، فرمانداران و ائمه جمعه باید همانگونه که افتخار می‌کنند با نیروهای انقلابی و نیروهای بسیج نشست دارند، باید به برگزاری نشست با بخش خصوصی نیز افتخار کنند .

معاون اول رییس جمهور گفت: وقتی به بخش خصوصی داخلی احترام بگذاریم بخش خصوصی خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در کشور تشویق می‌شود چرا که سرمایه‌گذاران خارجی نخست به این نکته توجه می‌کنند که بخش خصوصی داخلی چگونه رفتار می‌شود. آیا بخش خصوصی داخلی از احترام، امنیت و حمایت برخوردار است یا نه؟

وی ادامه داد: برقراری تعامل با دنیا از دیگر الزامات اشتغال‌زایی در کشور است اما باید رابطه خوبی با دنیا داشته باشیم تا بتوانیم از بازار و منابع مالی خارجی بهره مند شویم .

جهانگیری در ادامه با تاکید بر اینکه ابرچالش‌های کشور با تفاهم و همدلی قابل حل است، گفت: نباید مسائل فرعی درست کنیم و مانع حل مسائل اصلی مردم کشور شویم. نباید با بزرگ کردن مسائل فرعی از مسائل اصلی غافل شویم. خدا را خوش نمی‌آید که ملتی که صبورانه و با متانت در همه جا حضور دارد و نقش خود را به درستی ایفا می‌کند، به جای حل مسائل آنها مسائل حاشیه‌ای را بزرگ کنیم و خودمان و مدیریت کشور را به این مسائل مشغول سازیم و عده‌ای نیز در این میان سوء استفاده کنند و از این فرصت استفاده نمایند و دستاورد مهم مردم کشور یعنی امنیت را با خطر روبرو کنند .

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت یازدهم مربوط به بخش صنعت آب و برق است، گفت: وزارت نیرو عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است و دولت دوازدهم نیز بخش آب و فاضلاب را جزو اولویت های خود قرار خواهد داد .

وی بیان کرد: در دولت دوازدهم هیچ مدیری به دلیل مسائل سلیقه‌ای و حاشیه‌ای کنار نخواهد بود و دولت از تمام ظرفیت مدیریتی کشور استفاده خواهد کرد .

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه‌های مردم شهر پردیس گفت: مسائل و دغدغه‌‎‌های مردم ساکن پردیس به دولت منتقل شده و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این دغدغه‌ها هرچه زودتر برطرف شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید