Iranian Agriculture News Agency

آتش زدن عمدی جنگل ها چند سال حبس دارد؟

در زمینه جلوگیری از وقوع آتش سوزی امسال و سال های گذشته برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی برای همگانی به ویژه جامعه هدف شامل بهره برداران و کشاورزان انجام شده است.

در زمینه جلوگیری از وقوع آتش سوزی امسال و سال های گذشته برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی برای همگانی به ویژه جامعه هدف شامل بهره برداران و کشاورزان انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: افرادی که به طور عمد عرصه های جنگلی را آتش می زنند به سه تا پنج سال زندان محکوم می شوند.

به گزارش ایرنا، مازیار سلیمان نژاد روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه همه اقشار مردم و مسئولان در مقابل عرصه های طبیعی مسئول و موظف هستند، اظهار کرد: همچنین آتش زدن پس چرای مزارع بعد از برداشت توسط کشاورزان منع قانونی دارد و با متخلفان در این زمینه برابر قانون برخورد می شود.

وی ادامه داد: در زمینه جلوگیری از وقوع آتش سوزی امسال و سال های گذشته برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی برای همگانی به ویژه جامعه هدف شامل بهره برداران و کشاورزان انجام شده است.

وی افزود: به کشاورزان و بهره برداران آموزش های لازم در خصوص جلوگیری از بروز آتش سوزی ارایه شده و نیز موارد منع قانونی آتش زدن پس چرای مزارع و برخورد با کشاورزانی که اقدام به این کار می کنند، ابلاغ شده است.

سلیمان نژاد یادآور شد: گروه های واکنش سریع توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان ایلام برای شتاب در مهار آتش سوزی تشکیل شده که در صورت وقوع آتش سریع به محل اعزام و نسبت به مهار آن اقدام و مشارکت می کنند.

وی در ادامه به برخی از اقدام های این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تدقیق و تثبیت مرزی مناطق حفاظت شده، احیای تالاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری و خشکه چینی و افزایش تامین آب تالاب ها از جمله اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.

مدیرکل محیط زیست ایلام افزود: ایجاد کارگروه کمیته راهبردی گرد و غبار، ساماندهی گنجینه تاریخ طبیعی ایلام و بکارگیری آخرین روش های نوین زیست محیطی در این مکان، جمع آوری بانک ژن حیوانات، مبارزه با قاچاق حیات وحش، مقابله با آتش و تسریع در مهار آن و شناسایی کانون های گرد و غبار از دیگر اقدام های اجرایی این اداره است.

سلیمان نژاد اظهار کرد: ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستانی، پایش واحد های آلاینده، آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی در بین اقشار مختلف مردم، جلوگیری از شکار حیوانات، اشاعه فرهنگ حفاظت از وحوش و مرمت شکار جانوران به صورت خودجوش در بین مردم و روستاییان از دیگر برنامه های انجام گرفته محیط زیست استان ایلام است.

به گفته مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان ایلام، برگزاری مانور منطقه ای مهار آتش، کسب رتبه ممتاز مشارکت های مردمی در بین ادارات حفاظت محیط زیست کشور، اجرای کمربند سبز در مسیر زائران اربعین حسینی، نظارت بر امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی از جمله این اقدام ها است.

وی تکمیل گنجینه تاریخ طبیعی استان، وضعیت مطلوب سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی، احیای تالاب ها، تیمار و مراقبت از وحوش زخمی، سنجش و پایش گرد و غبار، ترویج فرهنگ سه شنبه های بدون خودرو، پرداخت بیمه خسارت ناشی از حمله پلنگ به دامداران خسارت دیده برای نخستین بار، انعقاد تفاهم نامه با استان واسط عراق در خصوص حفاظت از منطقه مرزی کولگ را از دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد.

15 تا 21 خرداد به نام هفته گرامیداشت محیط زیست نامگذاری شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید