Iranian Agriculture News Agency

ورامین رکورد برداشت کلزای کشور را شکست

با انجام عملیات کیل گیری از مزارع کلزای شهرستان ورامین و برداشت 7 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار محصول، ورامین رکورد برداشت کلزای کشور را شکست.

ورامین رکورد برداشت کلزای کشور را شکست

با انجام عملیات کیل گیری از مزارع کلزای شهرستان ورامین و برداشت 7 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار محصول، ورامین رکورد برداشت کلزای کشور را شکست .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کیل گیری و برداشت مزارع کلزای ورامین اعلام کرد : مزارع شهرستان ورامین در مقایسه با بسیاری از مزارع کشور و برخی از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه که مهد تولید کلزا است از کیفیت بیشتری برخوردار است .

عباس کشاورز افزود: با برداشت 7 هزار و 200 کیلوگرم کلزا یکی از مزارع شهرستان ورامین و با پاکسازی آن بیش از 6 هزار و 500 کیلوگرم محصول خالص از این مزرعه برداشت شد که رکوردی بی سابقه در تولید و برداشت کلزا در کشور محسوب می شود .

وی تاکید کرد: این رکورد در حالی به دست آمده که آب منطقه کشت کلزا در ورامین شور بوده و خاک آن نیز از کیفیت بالایی نسبت به سایر مناطق شهرستان برخوردار نیست .

بر اساس این گزارش رکورد برداشت بیش از 7 تن و 200 کیلوگرم در یکی از مزارع تحقیقی و ترویجی کشت کلزا در شهرستان ورامین بدست آمد .

این گزارش می افزاید: یک هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران زیر کشت محصول کلزا قرار دارد که این محصول به صورت تضمینی هر کیلوگرم۲۷هزار و۸۳۰ریال از کشاورزان خریداری می شود . کلزا در تناوب با گندم و جو کشت شده و سبب پایداری کشت این محصولات می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید