Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه جنوب شرق کشور خبر داد:

پیش‌بینی تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی در مؤسسه رازی کرمان در سال جاری/ اجرای طرح ملی بررسی فون مار افعی شاخدار

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی شعبه جنوب شرق کشور(کرمان) با اشاره به تعهد تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی در سال جاری گفت: در حال حاضر امکان تولید 250 میلیون دز از این واکسن در مؤسسه رازی شعبه شیراز وجود دارد.

پیش‌بینی تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی در مؤسسه رازی کرمان در سال جاری/ اجرای طرح ملی بررسی فون مار افعی شاخدار

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب شرق کشور (کرمان) از پیش بینی تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی در مؤسسه رازی کرمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر امیرمحمد عزتخواه با اشاره به اینکه در سال 95 مؤسسه رازی شعبه جنوب شرق کشور(کرمان) متعهد به تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی شده بود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید بیشتر این واکسن در شعبه کرمان، در سال گذشته 23 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی تولید و به سازمان دامپزشکی کشور تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز متعهد به تولید 20 میلیون دز از این واکسن در مؤسسه رازی شعبه کرمان هستیم، افزود: در صورت افزایش نیاز کشور، امکان افزایش تولید به میزان 25 میلیون دز نیز در این شعبه وجود دارد.

رئیس مؤسسه رازی شعبه کرمان اضافه کرد: در حال حاضر 31 درصد از کل واکسن انتروتوکسمی تولیدی در کشور در مؤسسه رازی شعبه کرمان تولید می شود که بر اساس مباحث مطرح شده، در آینده این واکسن تنها در مؤسسه رازی شعبه اهواز و کرمان تولید خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های تحقیقاتی این شعبه خاطرنشان کرد: در سال جاری بخشی از طرح های تحقیقاتی به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و طرح ملی بررسی فون مار افعی شاخدار استان کرمان نیز توسط مؤسسه رازی شعبه کرمان ادامه دارد.

عزتخواه از طرح توکسین زایی واکسن های کلستریدیوم به عنوان یکی از طرح های جدیدی نام برد که در سال جاری مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: تکمیل پروژه نیمه تمام ساختمان فرمانتور مؤسسه رازی شعبه کرمان یکی از مهم ترین اقدامات سال جاری محسوب می شود که با مساعدت مؤسسه رازی مرکز انجام خواهد شد، بر این اساس کیفیت و کمیت تولید واکسن انتروتوکسمی در شعبه کرمان افزایش می یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید