Iranian Agriculture News Agency

انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ اعلام کرد:

آمادگی برای صادرات مرغ به قطر

پس از آمادگی تشکل‌های بخش کشاورزی برای صادرات محصولات مختلف به قطر، انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ نیز به این جبهه پیوست.

آمادگی برای صادرات مرغ به قطر

پس از آمادگی تشکل‌های بخش کشاورزی برای صادرات محصولات مختلف به قطر، انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ نیز به این جبهه پیوست.

به گزارش خبرنگار ایانا، معمولاً تحولاتی که در منطقه اتفاق می‌افتد، به غیر از اثرگذاری‌های سیاسی، پیامدهای اقتصادی نیز در بر دارد. برخی از این پیامدها از زوایایی می‌تواند برای برخی کشورها فرصت تجاری ایجاد کند. مناقشه عربستان و هم‌پیمانانش با قطر، نمونه‌ای از این اتفاقات منطقه‌ای است. در همین راستا بزرگ‌ترین فرصت پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی قرار دارد. زیرا مردم قطر -هرچند تعدادشان اندک باشد- نیاز غذایی را بر هر نیاز دیگری ترجیح داده و این دغدغه را بالاتر از هر نگرانی‌ای می‌دانند. این کشور، هم‌اکنون مانند شبه‌جزیره‌ای شده که با همه کشورهای عربی اطرافش قطع رابطه کرده و چشم امید آن به سرزمین‌هایی نظیر ایران و ترکیه است. در همین راستا انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ نیز در گفت‌وگو با ایانا آمادگی خود را برای تأمین مرغ مورد نیاز قطر اعلام کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه 370 هزار تنی تولید گوشت مرغ توسط شرکت‌های زنجیره‌ای، گفت: این شرکت‌ها توانایی تولید گوشت مرغ متناسب با هر نوع سفارش خریداران از حیث وزن، هر تعداد مرغ کامل و قطعه‌بندی شده با هر نوع چاپ و بسته‌بندی، به‌صورت سرد یا منجمد را دارد.

به گفته علی صابری، با توجه به اینکه در این شرکت‌ها از صدر تا ذیل تولید با یک مدیریت واحد صورت می‌پذیرد، مجموع فرآیند تولید قابل رهگیری است.

وی عنوان کرد: تعداد شرکت‌های زنجیره‌ای در سطح کشور 50 شرکت است که تاکنون 27 عدد از آنها موفق به اخذ مجوز فعالیت شده و سایر شرکت‌ها با توجه به دارا بودن ساختار فیزیکی لازم در نوبت اخذ مجوز هستند.

سخنان این مسئول بخش خصوصی در حالی است که پیش از این رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده به ایانا گفته بود: "اگرچه رقبای ترک هم در بازار قطر حضور دارند، اما مزیت ایران برای ارسال گوشت قرمز به این کشور بیشتر از ترکیه است. در مقابل، ترک‌ها هم موفقیت بیشتری در صادرات مرغ به این کشور دارند که ایران از آن بهره‌مند نیست. زیرا قیمت‌های داخلی مرغ، بالاتر از مقداری است که بتوان آن را صادر کرد."/

V-960322-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید