Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جاسک خبر داد؛

صادرات 3700 تن محصولات کشاورزی به عمان

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جاسک از صادرات ۳ هزار و ۷۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۴ میلیون دلار از مرز دریایی این شهرستان در مدت یک‌ماه گذشته خبر داد.

صادرات 3700 تن محصولات کشاورزی به عمان

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جاسک از صادرات۳هزار و۷۰۰تن محصولات کشاورزی به ارزش۴میلیون دلار از مرز دریایی این شهرستان در مدت یک‌ماه گذشته خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مختار حدیدی اظهار کرد: در یک ماه گذشته تاکنون بیش از۳هزار و۷۰۰تن انواع محصولات کشاورزی ازجمله فلفل، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، پیاز، کدو، هندوانه، خربزه، سیب ‌زمینی، کلم و چغندر به مقصد عمان صادر شده است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات محصولات کشاورزی مذکور۴میلیون دلار ارز وارد کشور شده است و گفت: صادرات محصولات کشاورزی به لحاظ ارزش اقتصادی، اشتغال و ارزآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: در سال گذشته 32 هزار و 500 تن محصول کشاورزی از این شهرستان به کشور عمان صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم قریب به 42 هزار تن برسد .

حدیدی تصریح کرد: تاکنون بیشترین رشد صادرات در بین محصولات کشاورزی مربوط به هندوانه بوده‌ که با صادرات۲هزار و۲۰۰تن از این محصول، صادرات آن نسبت به دوره مشابه در سال قبل 20 درصد افزایش داشته است .

این مسؤول یادآور شد: در شرایط کنونی روزانه۳تا۵لنج میوه و تره‌‌بار از قدیمی‌ترین بندر هرمزگان یعنی «جاسک» به کشور عمان صادر می‌‌شود .

جاسک در شرق هرمزگان واقع است که به‌دلیل کمترین فاصله راه دریایی را با کشور عمان برخوردار است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید