Iranian Agriculture News Agency

معاون تولید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور خبر داد:

تولید فرآورده‌های بیولوژیک بر پایه دانش فنی داخلی / رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال طیور به زودی

معاون تولید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) با تأکید بر بومی بودن دانش در این مرکز، گفت: تمام دانش موجود در این شعبه ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان مؤسسه رازی شعبه شیراز است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است.

تولید فرآورده‌های بیولوژیک بر پایه دانش فنی داخلی / رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال طیور به زودی
معاون تولید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور از تولید فرآورده‌های بیولوژیک بر پایه دانش فنی داخلی خبر داد.
به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر علی شیرازی نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از واردات و توجه به تولیدات داخلی، مؤسسه رازی شعبه شیراز اقدامات شایان توجهی انجام داده است، اظهار کرد: در همین راستا در سال جاری شاهد رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در زمینه طیور خواهیم بود.

وی افزود: این واکسن در حال حاضر در مقیاس آزمایشگاهی تهیه شده و با توجه به نتایج مثبت آن با همکاری مؤسسه رازی مرکز، در سال جاری به تولید صنعتی و انبوه می رسد.

معاون تولید مؤسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به بخش واکسن های ویروسی این مؤسسه، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، مؤسسه رازی شعبه شیراز قابلیت دریافت گواهینامه سازمان بهداشت جهانی را خواهد داشت که در آینده ای نزدیک در این راستا حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس برای صادرات واکسن در منطقه اقدام می کنیم، گفت: با صادرات این واکسن های دامپزشکی مؤسسه رازی شعبه شیراز، منطقه را تحت پوشش این واکسن ها قرار می دهیم.

شیرازی نژاد ادامه داد: با توجه به نیروهای مجرب و کاردان و نیز دانش فنی بومی موجود در این مؤسسه، تمامی محصولات به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به علم و فناوری خارجی به تولید می رسند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت مرغداری و طیور در شیراز بسیار فعال است، تولید واکسن های طیور در مؤسسه رازی، گام بسیار مثبتی در جهت جلوگیری از بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل طیور برداشته است.

معاون تولید مؤسسه رازی شعبه شیراز با تأکید بر بومی بودن دانش در این مرکز، تصریح کرد: تمام دانش موجود در این شعبه ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان مؤسسه رازی شعبه شیراز است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است.

وی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی مؤسسه رازی شعبه شیراز، اضافه کرد: تحقیقات در زمینه واکسن های در حال ساخت و واکسن های نوین به طور جدی درحال پیگیری است که نتایج تحقیقات انجام شده درافزایش سطح کیفی تولیدات بسیار مؤثر و مفید بوده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید