Iranian Agriculture News Agency

زنان در بخش کشاورزی خودنمایی می کنند

83 سال زندگی همراه با کشاورزی و پرورش دام

بانویی 83 ساله ساکن وودوارد امریکا، در شمال غربی اوکلاهما تمام عمر خود را، صرف کار در بخش کشاورزی و گله داری کرده است.

83 سال زندگی همراه با کشاورزی و پرورش دام

بانویی 83 ساله ساکن وودوارد امریکا، در شمال غربی اوکلاهما تمام عمر خود را، صرف کار در بخش کشاورزی و گله داری کرده است.

به گزارش ایانا از وودوارد نیوز، وی که ایلین دی ( Eileen Day ) , نام دارد، می گوید: "من عاشق تماشای گاو و گوساله های شان هستم. دامداری فعالیتی است که فرد را مسئولیت پذیر و هدفمند بار می آورد ، چراکه کاری که می کنید برای مردم است و شما با پرورش دام می توانید به تولید کمک کنید."

وی به همراه دو خواهرش در چراگاهی هفت هزار جریبی و یک هزار و 120 جریب زمین کشاورزی بزرگ شده اند . او به یاد می آورد مزرعه در درجه اول متشکل از زمین های کشاورزی و مرتع همراه با گاو، مرغ، خوک، یک باغ بود که درطول جنگ جهانی دوم حدود 26 راس دام لبنی اضافه شد.

این بانوی کشاورز گفت: "من به همراه ، مادر، پدر ، خواهرانم شیر دوشی گاو ها را انجام می دادیم که البته من در این کار بسیار سریع بودم و همچنین تا زمانی که 10 ساله بودم ، خانه ما برق و یا آب نداشت. در عین حال به یاد دارم که مادرم صابون را از چربی گوشت گراز درست می کرد."

وی با یادآوری خاطرات بیش از 70 سال پیش افزود: "این یک زندگی متفاوت بود. من درخانواده ای بزرگ شدم که اعضای خانواده از طلوع تا غروب آفتاب کار می کردند به طوری که برخی اوقات آنچنان خسته بودم که حتی غذا هم نمی خوردم . پدرم به من و خواهرانم یاد داد که سخت کوشی ارزشمند است و ما را به سمت یک زندگی فوق العاده هدایت کرد."

جینا، دختر ایلین، گفت: " مادر من هر کاری می کرد و پدربزرگم از وی انتظار بالایی داشت. او می خواست که مادرم در دامداری از بهترین ها شود، از جمله کارهایی که وی می کرد نصب حصار، جمع آوری دام، مرتب کردن، کارهای مربوط به گوساله، و خرید گاو با کیفیت و شناسایی گاو خوب بود."

ایلین در 21 دسامبر سال 1950، ازدواج کرد. و دارای سه فرزند شد. در حالی که کودکان کوچک بودند، ایلین علاوه بر نگهداری از فرزندانش اما همچنان درکارهای مزرعه مشارکت می کرد و زمانی که بچه ها بزرگ تر شدند در کنار مردان به کار مزرعه می پرداخت.

جینا گفت: "مادرم به گونه ی خستگی ناپذیر در مزرعه کار می کرد. مادر و پدرم پس از بازنشستگی پدر بزرگم کار دامداری را ادامه دادند. هنگامی که پدرم 25 سال پیش درگذشت، مادرم به تنهایی کارهای مزرعه را متشکل از دو هزار و 300 جریب زمین تحت مالکیت و پنج هزار جریب زمین اجاره ای انجام می داد."

ایلین در این سال ها به تلاش برای بهبود کیفیت گوشت گاو و زمین، ادامه داده و معتقد است که نباید به مرتع و گاوها آسیب وارد کرد و باید به خوبی از آن ها مراقبت شود.

جینا گفت: "مادرم ، گاو با کیفیت برای صنعت گوشت گاو تولید می کند. او با صداقت با خریداران رفتار می کند و نزد مردم به عنوان یک دامدار خوب شهرت دارد . "

ایلین، در طول زندگی اش تجربه های ناخوشایندی داشته، همچون گردبادی که باعث خرابی انبار و بخشی از خانه شان شد، همچنین حوادث ناگواری مانند سقوط بازار، خشکسالی وحشتناک، و ...، اما با تمام این مشکلات توانست ثابت قدم به کار دامداری ادامه دهد.

در 83 سالگی، ایلین همچنان صاحب 482 جریب، پنج هزار جریب اجاره ای همراه با تعداد گاوهای بیشتر است .

جینا گفت: "مادرم یک زن خاص در اوکلاهما است چراکه در این سال ها با سخت کوشی و تعهدش به کار ، دامداری را ادامه داده است. مادرم یک دامدار زن به معنای واقعی در وودوارد است و با 83 سال همچنان یک زندگی لذت بخشی دارد."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید