Iranian Agriculture News Agency

نوآوری‌ای که در مرحله آزمون است

ربات‌ها جایگزین کارگران مزرعه سیب می‌شوند + فیلم

شرکتی واقع در کالیفرنیا امریکا، رباتی ساخته که می تواند سیب ها را از شاخه جداکند.

ربات‌ها جایگزین کارگران مزرعه سیب می‌شوند + فیلم

شرکتی واقع در کالیفرنیا امریکا، رباتی ساخته که می تواند سیب ها را از شاخه جداکند.

به گزارش ایانا از سایت SCIENTIFIC AMERICAN ، این درحالی است که به زودی باید شاهد روبات ها به جای کارگران مزرعه بود. رباتی که به صورت خودکار به جمع آوری سیب اقدام می کند توسط شرکت Abundant Robotics واقع در کالیفرنیا ساخته شده است. این ربات با استفاده از یک سیستم به مانند جارو برقی، میوه درخت را از شاخه جدا می کند.

Dan Steere ، مدیر Abundant Robotics گفت: "به عنوان کسی که در لوئیزیانا بزرگ شده ام ، از تجهیزات کشاورزی مانند کمباین، ابزار چیدن پنیه، و تراکتور الهام گرفتم و به انجام این نوآوری اقدام کردم، این کار ما در نوع خود یک نوآوری کشاورزی محسوب می شود."

این نوآوری در استرالیا در مرحله آزمون است، جایی که در آن سیب در تمام فصول قابل دسترس است . این درحالی است که در در امریکا و در پاییز، آزمایش در واشنگتن، انجام می شود چراکه در این جا تعداد زیادی باغ سیب دارد و در اقتصاد نقش قابل توجهی دارد. به طوری که در سال 2004، 58 درصد از سیب ایالات متحده در واشنگتن رشد یافت.

Todd Fryhover از کمیسیون سیب واشنگتن( Washington Apple Commission ) به NewsHour (1) گفت:"برداشت سیب کار حرفه ای است و نیاز به مهارت دارد و البته کاری دشوار به شمار می رود این درحالی است که ربات با برداشت سیب در زمان مناسب با شناسایی بهترین سیب ها در این راه کمک می کند."

اما بر خلاف برداشت سایر محصولات، چیدن میوه نیاز به نوعی دقت دارد که تنها با چشم و دست می توان انجام داد.

دان اسوافورد " Dan Swafford "، تکنولوژیست کشاورزی در Virginia Tech (2)گفت : " ربات قادر به شناسایی سیب رسیده است برای این کار از سنسورها و دوربین های تخصصی استفاده می شود، به طوری که قادر به انتخاب میوه بدون آسیب رساندن به آن است."

کارن لوئیس" Karen Lewis "، متخصص میوه درختی در دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: "ما در ایالات متحده بین 315 هزار تا 320 هزار جریب سیب برای بازار ، کشت می کنیم ... این درحالی است که میزان تقاضا برای نیروی کار سالانه در محدوده 250-350 نفر ساعت در هر جریب است که این میزان کمی نیست."

دان اسوافورد گفت: "بخش خصوصی سال هاست که به دنبال مکانیزه کردن برداشت میوه است، درحالی که این تلاش ها تنها روی سیب متمرکز نبوده است."

همچنین با استفاده از این ابزار می توان در زمان کمبود نیروی کار به برداشت محصول ادامه داد. با توجه به آمار 2015 اداره آمار کار ، مزارع میوه و مغزها 41 درصد از نیروی کار کشاورزی کشور را دراختیار داشت و یک ششم از این مقدار را نیروی کار مهاجر تشکیل می داد. مزارع میوه و مغزهای درختی به طور متوسط، 196 هزار نفر، نیروی کار داشتند در حالی که درحدود 40 هزار نفر به طور متوسط ​​در باغ های سیب کار می کردند.

جیم بیر، رئیس و مدیر عامل انجمن سیب ( Apple Association )ایالات متحده گفت: "کشاورزی به طور جدی با کمبود نیروی کار مواجه است بنابراین شرکت ها باید زمان و بودجه را به فناوری های جدید اختصاص دهند."

چنانچه کشاورزی به شیوه ای خوکار انجام شود، می توان در آینده منتظر کاشت سیب، آبیاری، برداشت و مرتب سازی (سورتینگ) و رساندن آن به مغازه، بدون دخالت انسان بود.

این درحالی است که شرکت Abundant Robotics ، توجه ها را به خود جلب کرده و توانسته سرمایه ای از شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و SRI International دریافت کند.

Todd Fryhover گفت: "بدیهی است جایگزین کردن نیروی کار با تکنولوژی در باغ ها به سیستم آن باغ بستگی دارد، اما صنعت ما از بهره وری و تکنولوژی در هر سطحی استقبال می کندو بسیار مایل هستیم تا استفاده از فناوری را در صنعت مان ببینیم."

لینک فیلم: youtu.be/mS0coCmXiYU

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- برنامه ای در امریکا که آخرین خبرها را به صورت آنلاین و از طریق رادیو تلویزیون گزارش می کند.

2- موسسه پلی تکنیک و دانشگاه ایالتی ویرجینیا که به Virginia Tech شناخته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید